P
Jeg skal installere downlights i loftet, så jeg har brug for at sænke loftet 45 mm, jeg overvejer at bruge metalregler i stedet for træ, men har aldrig brugt dette. Ville det fungere? Har I billeder er det fantastisk!
Hvilken afstand skal der være på indvendigt loft, 30cc eller 60cc. Jeg vil sætte dette på et allerede eksisterende gipstak.

MVH/Dadde

Kommer vel iøvrigt lidt an på, hvad du har tænkt at have som inertak, men for fx gips, skal det være cc30

Det bliver måske ikke helt nemt at hænge et nyt loft lige i et gipsloft.. I hvert fald ikke, hvis du ikke kan finde lægterne, som selve gipsloftet hænger i og fastgøre de nye lægter der..

Riv det gamle gips ned, ellers mister du ingen lofthøjde og kan måske bruge de eksisterende lægter desuden..

Er 45mm nok som afstand for spotlysene?
Eller skal du også åbne op i det
gamle loft?

Mvh Putte

P
De gamle regler sidder 30cc, så jeg tænkte at fastgøre pladereglerne i dem. Jeg planlægger at åbne det gamle loft kun der, hvor spotsne skal sidde, så jeg får plads til boksene. Det bliver lettere at lægge VP-rør, hvis jeg sænker loftet med 45mm. Jeg har et fladt ydertag, så der er ikke meget plads til kabler og bokse.

Flere tips og idéer?

Hvad koster pladeregler?
Hvor findes de i Göteborg

MVH/Dadde

Det store spørgsmål.... Er det eksisterende tag dimensioneret til at hænge endnu et tag op i?
Pladeregler 45 koster omkring 17 kroner meteren et eller andet sted og sekundærprofil til loftet i samme område... Hvor de findes i Göteborg?

Formentlig gror lige pladeregler i byggemarkedet :-)

Personligt ville jeg tage sekundære profiler i dobbelt lag, men det er bare mig.. Hvis nu det eksisterende tag kan klare yderligere end 15kg/kvm vil sige...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.