Hej,

Jeg skal sænke loftet for spots og lidt elinstallation og havde tænkt mig at bruge stålregel S45 (hatteprofil) i dobbeltlag for at komme ned på den standard sænkning på 10 cm. Dem vælger jeg, da jeg har dem liggende, og de virker passende til dette.
Entréen er 170x530 cm og badeværelset er 170x250 cm, og der skal sættes et lag gips på dette.

To spørgsmål:

1. Loftet er beton, og det betyder selvfølgelig lidt mere arbejde. Men hvad bør jeg bruge til at fastgøre reglerne med, og hvor tæt? Skal man bruge skrue og rawlplug eller sømplug, eller hvad anbefaler I?

2. Det første lag regler mod betonen, hvilken CC skal jeg bruge på disse? Helst så sjældent som muligt med tanke på al boring i betonen. For at få dem ind i elevatoren var jeg nødt til at afkorte reglerne til at passe til bredden i entréen på 170 cm. Er det nok med 3 par fastgørelser på 170 cm?

Taknemmelig for svar!
/Peter

Paul-Staffanstorp
Hej og tak,

Det lyder fornuftigt!

Men væggene mod badeværelset er i letbeton, hvilket måske egentlig ikke er noget problem med de rigtige skruer?

Hvordan ville du gøre ifølge planen, jeg vedlægger, med u-profiler på væggene og så regler?

Mvh Peter

Nyt forsøg...

Paul-Staffanstorp
Absolut nemmest er, at du ved hjælp af en laser markerer, hvor du skal have underkanten af det nye loft, og derefter fastgør du disse profiler rundt hele rummet, og der er heller ingen problemer i letbeton med de rigtige plugs og skruer.

Så er det jo heller ikke så vigtigt at save reglerne nøjagtigt, du kan save dem en cm kortere end hvad du har, så de nemt kan lægges mellem profilerne.

Hvordan du skal placere dem har mest at gøre med dine mål i loftet.
Du skal sørge for, at du regler det, så det passer godt med gipspladerne, og samtidig skal du tænke på, hvis der bliver lang spændvidde, at du pendler op i loftet et sted i midten for ekstra bæreevne, hvilket aldrig er forkert.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.