Hvis jeg vælger at bruge stålregler (har haft overvejelser fra træregler, til stålregler, til træregler og tilbage til stålregler, da det ser ud til at være enklere og mere håndterbart som en ensom bygger) for at sænke loftet. Hvordan skal jeg så tænke, når jeg skal lave regler i bredere/længere rum (f.eks. 4 x 3.80m).
Jeg vil sænke loftet så lidt som muligt og vil have spots. Tanken er at sætte skinner på væggen og lægge regler mellem disse. Stålskinnen og reglerne findes på Byggmax i 3 meters længder. Samler jeg reglerne, som ikke rækker over på den anden side, hvor den anden stålskinne sidder? Er det nok at sætte hulbånd i reglerne (hvilken afstand) mellem skinnerne?
Eller skal man bruge vægskinner, primærregler og hatprofiler i stedet for kun vægskinner og regler?
Hvis jeg fastgør regler direkte mod loftet, er problemet vel, at det måske ikke bliver helt vandret, hvis jeg antager, at betonloftet ikke er 100% i vater. Men så kommer det næste spørgsmål. Ville det kunne ses, hvis loftet differerer nogle centimeter fra den ene til den anden side?
Hvor tætte i loftet behøver fastgørelserne i reglerne at sidde?
Hvis man alligevel skifter tilbage til træ...
Kan man fastgøre med 28x70 mod loftet og på tværs af disse lægge lignende 28x70 cc 30? I så fald, hvor tæt skal reglerne ligge?
30cc er anbefalingen, men jeg har altid kørt med 45 og 90 skiver.
Hold øje med afstand og brug kiler for at få det plant, så skal det nok blive godt.
Ifølge reglerne må man ikke bruge plastplugge i loftet p.g.a. brandrisikoen ved at de smelter og loftet falder ned.
Hold øje med afstand og brug kiler for at få det plant, så skal det nok blive godt.
Ifølge reglerne må man ikke bruge plastpløkker i loftet p.g.a. brandfaren ved at de smelter og loftet falder ned.
Hold øje med afstanden og brug kiler for at få det plant, så skal det nok blive godt.
Ifølge reglerne må man ikke bruge plastpropper i loftet pga. brandrisiko, da de kan smelte og loftet kan falde ned.
jeg tænkte mere på afstanden på reglarna man sætter direkte mod loftet. Ikke de reglarna som man fastgør gipsen i. Altså reglarna man fastgør glesen i i
Har jeg forstået det rigtigt, at man ikke fastspænder noget i loftet med den teknik? Uden at man kun bruger båndstål eller alternativt sekundærregel liggende på overkanten af vægskinnen? Hvis ja, skulle der ikke behøves at bores så meget.
Hvis jeg fastgør lægterne direkte mod loftet, er problemet vel, at det måske ikke bliver helt vandret, hvis jeg antager, at betongloftet ikke er 100% i plan. Så kommer dog det næste spørgsmål. Ville det være synligt, hvis loftet differerer nogle centimeter fra den ene til den anden side?
Hvor tæt i loftet skal fastgørelserne i lægterne sidde?
Hvis du synes det ser lige ud nu, synes du nok, det ser lige ud med et lag lægter og plader på. Men det er jo bare at tjekke med et vaterpas.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.