Hej
Jeg er stødt på et problem i mit hus, vil have klinker i entréen (22 mm spånplader på cc600 bjælkelag) uden nogen niveauforskel til de øvrige rum (8 mm parket ovenpå plader og bjælkelag).
Min tanke var at sætte kortlingar og lægge gulvplader på dem, gulvpladerne og de eksisterende bjælker vil da være på samme niveau for derefter at flydespartle, indtil jeg er tilfreds med niveauet.
Er dette gennemførligt, eller er jeg i færd med at dumme mig??

Arealet der er tale om er 1.6*1.6

Tak på forhånd
Rickard

Vi skal gøre det samme, når vi bygger vores badeværelse. Vil ikke have en niveauforskel ind til badeværelset. Vi har cc600 i dag og reglar cc300 nedsænket 22mm for at lægge spånpladen i og derefter flyde ovenpå.
Jeg har talt med en snedker og den flisemurer, der skal sætte fliser og klinker op, og de sagde, at det fungerer godt. Så jeg håber virkelig, at man kan gøre det sådan...

Det er lidt pillearbejde med det, men resultatet bliver godt. Jeg høvlede ned mine reglar og satte en ekstra mellem, og det har fungeret i mange år.

Men I sætter vel en liste på gulvbjælkerne så spånpladen får støtte der også.

Protte

ja præcis. vi havde tænkt at sætte en som går langs med inden vi kortler. så får vi godt med støtte...

Ups
Var o købte alt, hvad jeg troede, jeg skulle bruge i går, men nogle lister til at sætte på eksisterende reglar havde jeg ikke tænkt på.... takker for tipset

Er det nok at sætte en spikvinkel (hedder det sådan? håber I forstår, hvad jeg mener) under kortlingarna, eller er man nødt til at bruge balksko??

Kortlæg skiftevis så kan du spikre gennem gulvbjælken. Hvor det ikke er muligt at komme til, kan man enten skråspikre eller sætte en 45x45 i hjørnet mellem bjælke og kortling. Men selvfølgelig kan man også sætte bjælkesko.

Protte

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.