Jeg har for nylig købt et fritidshus med alt, hvad der fandtes i huset. Blandt andet er der meget træ under huset og noget, der ligger beskyttet ved siden af skuret. Det er mest reglar, planker og lignende.
Jeg er ingen ekspert, så jeg ved ikke, om det er imprægneret eller ej, eller om det er i god stand. Jeg skal renovere visse ting, så det ville selvfølgelig være rart at vide, om jeg kan bruge noget af træet. Ellers vil jeg gerne sælge det.
Mine spørgsmål er:
Jeg er ingen ekspert, så jeg ved ikke, om det er imprægneret eller ej, eller om det er i god stand. Jeg skal renovere visse ting, så det ville selvfølgelig være rart at vide, om jeg kan bruge noget af træet. Ellers vil jeg gerne sælge det.
Mine spørgsmål er:
- Hvordan kan jeg vurdere tilstanden af træet, og hvilken type det er?
- Hvordan sælger man det bedst? Til et lokalt savværk eller privat, for eksempel via Blocket?
Billede/ billeder?
Du har måske store mængder pænt korrekt opbevaret tømmer, oftest er det nok bare overskydende fejlopbevaret mærkelige stykker under et fritidshus, som du må være glad, hvis du selv kan bygge et brændeskur eller lignende af.
Du har måske store mængder pænt korrekt opbevaret tømmer, oftest er det nok bare overskydende fejlopbevaret mærkelige stykker under et fritidshus, som du må være glad, hvis du selv kan bygge et brændeskur eller lignende af.
Sandsynligvis er det kun godt at have stykker eller brænde. Billeder ville gøre det lettere😉
Sælge er vel privat via marketplace, savværk køber ikke sådan noget.
Sælge er vel privat via marketplace, savværk køber ikke sådan noget.
Ja, jeg skal fotografere dem i weekenden og uploade billeder 
Tænk på det som din egen private kulstofsænke. Så længe du ikke gør noget med det og det ligger tørt, har du bundet kulstof. Vil du bruge det til at bygge noget, er det fremragende.
Tror ikke du får nogle penge for det, som er værd arbejdet at sælge det.
Tror ikke du får nogle penge for det, som er værd arbejdet at sælge det.
Er det ikke i vejen, så skal der store mængder til, før jeg ville overveje at sælge det. Som eksempel går 300 m regler hurtigt, når man begynder at bygge havemøbler, hegn, plankeværk, udendørs krukker, fikse et skur osv.
Moderne trykte reglar er stemplet, så det er ikke rigtig gamle ting, så du kan se, hvad det er.
Moderne trykte reglar er stemplet, så det er ikke rigtig gamle ting, så du kan se, hvad det er.
Det lyder som om I alle anbefaler at bruge dem. Så spørger jeg: findes der en god måde at vide, hvad det er for tømmer? Om det er imprægneret (jeg ved, at farven er lidt anderledes eller hvordan)? Hvordan ved jeg, at det er godt nok til byggeri?
Jeg lover, jeg lægger billeder op i påsken
Jeg lover, jeg lægger billeder op i påsken
Klik her for at svare