Ved ikke om dette er den rigtige del af forummet til dette indlæg, håber det.

Har fældet et antal ege på grunden og gemt nogle stammer, som jeg synes må have en værdi større end brænde, fine uden grene. Nu har jeg 11 stokke i længde mellem 3-4 meter gemt. Begyndte at overveje, om det måske er bedre at få et mobilt savværk hertil og save dem op til træ for at beholde selv, i stedet for at købe træ på trælasten til mine haveprojekter som overliggere, espalierer, pergola, hegn osv. Tænker, at omkostningerne for savværket er billigere end hvad træet på trælasten koster, hvis jeg skal købe det. Ved ikke hvor svært solgt egen er, og hvad man i så fald får betalt? Hvad tænker I, er det en klog idé? Hvor snart kan man bruge træet i haven i så fald og hvordan skal det tørre? Skal det ligge indendørs eller kan man tørre det udendørs under presenning? Noget jeg skal tænke på ved opsavning?
 
Bræddegårdstørring udendørs under plade bør fungere udmærket for dit egetræ, undlad presenningen.
 
  • Synes
Cecilia R og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.