Hejsa

Jeg tænkte, jeg ville gøre et forsøg her, da jeg har haft meget svært ved at få et godt svar og en løsning på vores problem.

Vi har en andelslejlighed, som vi købte ny for 4 år siden. Sidste sommer begyndte væggen mellem soveværelse og stue pludselig at rasle. Snart indså vi, at dette skete hver gang, bussen kørte forbi på vejen 50 meter fra lejligheden (!) Om vinteren forsvandt raslen, hvilket vi bagefter indså skyldtes tele i jorden, da det begyndte nu til foråret igen.

De tips, vi har fået, er, at man ikke har fæstnet en gipsplade ordentligt, så den nu er løsnet og begyndt at slå mod en metalskinne/bjælke. Dette lyder rimeligt, da det er en lille metallisk lyd, der kommer. Vi blev videre rådet til at købe selvborende skrue og sætte skrue på hver side i væggen for at fæstne pladen. Dette fungerer dog ikke, da det ikke er muligt at bore i metallet. Skruen bider ikke trods lån af professionel maskine.

Så, er der nogen derude, der har en anden idé om, hvad man kan gøre? Ikke noget ondt sagt om kollektivtrafikken, men vi er temmelig trætte af at få at vide hvert 10. minut, om bussen er i tide eller ej ved, at væggen lyder, som om den skal løsne sig...

//Maria

Lyder som om reglen er helt løs inde i væggen og bukker under, når I forsøger at skrue i den. Eller er det på mere end ét sted i væggen?

Evt. så burde det fungere at bore et hul og sprøjte byggeskum ind. Tag ikke for meget, for så presser det skiverne fra hinanden.

Tak for tippet!

En af tømrerne, vi har talt med, siger, at fra 2008 gælder 10 års byggergaranti. Ved nogen, hvad der gjaldt i 2006, da vores lejlighed blev bygget? Det føles jo som om, at JM burde ordne dette, da det næppe kan være vores ansvar at undersøge, hvordan væggene er bygget inden for garantibesigtigelsesperioden.

//Maria

forekommer faktisk at det kan ligge gips skivespild inde i væggen.
mange lægger spildet ind for det isolerer samt er godt når man vil sætte noget op på væggen og borer så har man mere *masse* at forankre i.
disse skiver kan ligge løst og når jorden ryster så kan disse *måske* vibrere.

en teori bare..

med venlig hilsen
estwing

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.