Jo det kan være godt at undgå ståluld. Men hvis man sørger for at vaske eventuelle rester væk bagefter, bør det ikke være noget problem.

• Synes
SH68 og 2 andre
  • Laddar…
Ser først nu at det gælder oversiden :( , troede det var undersiden som rustede, for det har jeg selv visse problemer med. Må pudse 3-4 gange om året. Hvis det ikke er materiale fejl, så må det vel skyldes nogen kemikalie ( sæbe, shampoo, rengøringsmiddel e.lign. ), som desuden får lang tid til at virke. Løber vandet ikke ordentligt af?

Fulkemisten
Nej men det er vel undersiden ifølge TS i hvert fald. De der slukriste plejer at være laserskårne eller noget i den stil og mangler drypkant. Jeg synes, man ser tydeligt, hvordan rusten sidder i en cirkel præcis inden for hullet i den underliggende ramme eller? En interessant detalje i sammenhængen er, at min rust havner i hjørnerne, hvor der ligger metal mod metal mod rammen (firkantet slukrist, rundt hul i rammen).

Findes desværre ikke så mange "rustfrie" stål. Rusttræg burde være en bedre betegnelse for disse stål. Man skal op i super- eller hyperduplex stål for at man kan begynde at tale om rustfrie med PRE-tal over 40. (Tror at 304 ligger på 26 i PRE) Med dette sagt, så tror jeg næppe, at man engang kan tage din plade for at være 304, måske at kinastål er blevet brugt og så betegnet som 304. Jeg ville have forsøgt at få fat i en ny og set om problemet fortsatte, hvis den nu ikke kostede mere end nogle hundrede. Det måske var en dårlig levering af plade til producenten, som nu er blevet bedre efter tre år.

• Synes
Darling McFluff
  • Laddar…
S SH68 sagde:
Slippapper ville vel ikke være så godt, da man jo ridser stålet.
nja det afhænger jo af, hvad man bruger. Selv det gitter, du har, er jo fra starten slebet. Man behøver jo ikke starte med 80-papir, som man har til spartel, men man må vælge efter behov. Jo finere, du tager til sidst, jo blankere bliver det, og så kan du polere til spejlfinish, hvis du har lyst til det.

• Synes
SH68
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik sagde:
Ser först nu at det gælder oversiden :( , troede det var undersiden som rustede, for det har jeg selv visse problemer med. Må pudse 3-4 gange om året. Hvis det ikke er materialefejl, så må det vel skyldes en eller anden kemikalie (sæbe, shampoo, rengøringsmiddel e.dyl.), som desuden får lang tid til at virke. Løber vandet ikke ordentligt af?
Det er undersiden af låget, som er rustet. Oversiden tørrer lettere og er ikke lige så udsat som undersiden. Bruseren bruges jo stort set hver dag, så undersiden er vel mere eller mindre våd hele tiden, kan jeg tænke.

• Synes
HasseTeknik
  • Laddar…
Fulkemisten
Tænkte på en ting. Ajax til kalkfjerning (og andre produkter til dette) er jo ret surt. Kan det være det? Jeg skal sørge for at skylle slukristen ordentligt efter rengøring og se om det forbedres.

Fulkemisten Fulkemisten sagde:
Tænkte på en ting. Ajax til kalkfjerning (og andre produkter til dette) er jo ret surt. Kan det være det? Jeg skal sørge for at skylle slukristen ordentligt efter rengøring og se, om det forbedres.
Vi har ikke brugt noget kalkfjerningsmiddel overhovedet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.