Af samme kvalitet? Kender en som havde kromede vaskebundventiler i et vildmarksbad, holdt knap en måned før de blev rustne, syrefaste eller lakér dem med pulverlak.

R
Rustfrit får overfladerust, hvis man ikke passer på det.
Og det spiller ingen rolle, om det er A4.

Godt rustfrit er ikke magnetisk, test med en magnet.

Det er ikke rustfrit, det er chromet billig plade

• Synes
J.Wentzel
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken sagde:
Nej. Urin er surt hvilket fremmer rusten.
Snyder du.... Har tisset i 50 år i bruseren, det ruster aldrig.

• Haha
  • Synes
Christian Norder og 3 andre
  • Laddar…
R RapidSledge sagde:
Rustfrit får overfladerust, hvis man ikke passer på det.
Og det spiller ingen rolle, om det er A4.

Godt rustfrit er umagnetisk, test med en magnet.
At det ikke er magnetisk betyder jo bare, at det er austenitisk rustfrit. Duplex stål som er magnetisk er jo overlegent almindeligt rustfrit i mange tilfælde. Nu taler vi dog applikationer langt værre end badeværelser, så det er vel off topic.

Men at vurdere rustfrit med en magnet siger ingenting om kvaliteten.

• Synes
Workingclasshero og 2 andre
  • Laddar…
R
"Austenitisk rustfrit stål
Kendetegnes ved et højt krom- (Cr) og nikkelindhold (Ni), lavt kulstofindhold (C) og ofte et tilsat molybdæn (Mo). Dette er den absolut største og vigtigste gruppe inden for rustfrit stål, både det almindelige 18/8 og "syrefaste" stål hører hertil. Normalt set er det ikke-magnetisk, men bliver svagt magnetisk ved koldbearbejdning."

Hvis det først er begyndt at ruste, er der jo ingen idé i at polere, bare smid det ud og få noget nyt.

Hvorfor det? Nu ser det der ret stærkt angrebet ud, men ellers går det bestemt at fjerne.

R
Darling McFluff SKJB021 sagde:
Om det en gång börjat rosta är det jo ingen idé at polere, bare kaste og fikse nyt.
??

Rustfrit er ingen overfladebehandling, går det at polere op/ betes så bliver det som nyt.

Fulkemisten
Min rustfri brønd (eller teknisk set slukrist da) plejer at ruste lidt på undersiden, dog ikke så meget. Jeg gnider rent med ståluld en gang om året. Virker perfekt. Det der kan nok også fjernes.

• Synes
HasseTeknik
  • Laddar…
Er enig med Fulkemisten! Kan rengøres med ståluld mange gange, inden det bliver for ujævnt eller for tyndt.

HasseTeknik HasseTeknik sagde:
Er enig med Fulkemisten! Det går an at rengøre med ståluld mange gange, inden det bliver for ujævnt eller for tyndt.
Præcis ståluld skal man vel undgå, det består jo af stål som ruster.
Jeg synes slibeduge fungerer bedst,
Fem slipduge i forskellige farver stablet oven på hinanden.

• Synes
Disneygrisen og 1 anden
  • Laddar…
Kast og skaf bedre kvalitet på tingene, hvem orker at polere gulvafløbet hele dagen der er sjovere ting at lave.

Peter2400 Peter2400 sagde:
Lige ståluld skal man vel undgå, det består jo af stål, som ruster.
Jeg synes slibedug fungerer bedst,
[billede]
Går sikkert lige så godt med slibedug. Jeg har brønde med masser af huller i, og hvor hullerne har drypkant, så der fungerer kun ståluld.

HasseTeknik HasseTeknik sagde:
Går sikkert lige så godt med slipedug. Jeg har brønde med masser af huller i, og hvor hullerne har drypkant, så der fungerer kun ståluld.
Stål kombineret med rustfrit lægger jo op til en evig pudsning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.