Vores gulvafløb af mærket Tebo er rustet efter 3 år. Det er af "Ikke syrefast" rustfrit stål tilsyneladende. Det var vores badeværelsesentreprenør, der satte det ind ved badeværelsesrenoveringen.

Hvad er det for en syre, der kan gøre dette? Vi har kun brugt shampoo, sæbe og muligvis noget Ajax eller sæbevand ved gulvvask, men det er ikke sket ofte. Det er på undersiden af risten, at rusten er begyndt og derefter vokset til.

Leverandøren tilbyder at sende specielt rengøringsmiddel og svamp for at fjerne rusten... hvad tror I, vil det hjælpe? Personligt tror jeg ikke, det hjælper. Hvad synes I, vi skal gøre? Overvejer at købe et nyt låg, så får vi se, om det samme sker med det.

• Rusten på en firkantet Tebo gulvafløbsrist i rustfrit stål, set ovenfra med tydelige rustpletter omkring afløbshullerne.
Stop med at tisse i bruseren.

• Haha
  • Synes
J.Wentzel og 3 andre
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken sagde:
Hold op med at tisse i brusebadet.
Forsøger du at være sjov nu eller?

Tak for tip! Men jeg kan bedre lide designet på den gamle...hvis man skal bekymre sig om det...

S SH68 sagde:
Forsøger du at være sjov nu eller?
Nej. Urin er surt hvilket fremmer rusten.

S SH68 sagde:
Tak for tip! Men jeg kan bedre lide designet på den gamle...om man skal bekymre sig om det...
London hedder din model, hvis du skal have den samme.

• Synes
SH68
  • Laddar…
BirgitS
Nyfniken Nyfniken sagde:
Nej. Urin är surt vilket gynnar rosten.
Nej, urin har et pH-værdi som er ung. 6.2, dvs. ikke særlig surt. https://en.wikipedia.org/wiki/Urine#pH

S SH68 sagde:
Hvad er det for syre som kan gøre dette? Vi har kun brugt shampoo, sæbe og muligvis type Ajax eller sæbevand ved gulvvask, men det er ikke sket ofte.
Aldrig brugt noget særligt rengøringsmiddel for at fjerne kalkaflejringer?

• Synes
Needas og 1 anden
  • Laddar…
Det er vel bare at slibe væk med scotchdug eller sandpapir og komme videre i livet? Det er jo bare en rustfri plade? Du kan højglanspolere den også, måske holder det sig bedre da?

• Synes
tompaah7503
  • Laddar…
Rustfrit stål er jo desværre ikke helt rustfrit. Det eneste råd jeg kan give er at forsøge at finde et låg i 316 SS i stedet for 304 SS som du har nu. Begge varianter er rustfrie, men 316 kaldes syrefast. 316 SS indeholder i modsætning til 304 SS molybdæn som giver en meget bedre beskyttelse mod rust.

• Synes
SH68
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sagde:
Nej, urin har et pH-værdi som er ca. 6.2, dvs. ikke særlig surt. [link]

Aldrig brugt noget særligt rengøringsmiddel for at fjerne kalkaflejringer?

Senest redigeret:
S Stefan1972 sagde:
Det er vel bare slibe væk med scotchduk eller sandpapir og gå videre i livet? Det er jo bare en rustfri plade? Du kan højglanspolere den også, måske holder det sig bedre da?
Sandpapir ville vel ikke være så godt, da ridser man jo stålet.

• Synes
Dellbrant
  • Laddar…
Blæse og pulverlakere..

H Husqvarna220Ac sagde:
Blæse og pulverlakere..
Tak, men så tror jeg hellere, jeg køber et nyt låg for et par tre hundrede kroner...

BirgitS BirgitS sagde:
Nej, urin har en pH-værdi som er ca. 6.2, dvs. ikke særlig surt. [link]

Aldrig brugt noget særligt rengøringsmiddel for at få fjernet kalkaflejringer?
Nope

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.