Jeg har et ret trivielt men alligevel snedigt problem. Fra loftet kommer en slange med et netværkskabel ned, og der skal bores et hul på 50 mm, så et kamera kan trykkes op i hullet.

Men hvordan skal jeg bore uden at bore i stykker slangen og kablet?

• En netværkskabel i en blå slange hænger ned fra loftet. Intet andet ses i rummet. Problemet er at bore et hul uden at beskadige slangen og kablet.
Kan man trække kablet ind i røret?
Hvis ja, tag en hulsav og bor et hul i en plade/brædde.
Placér over slangen, fjern centerboret i hulsaven og brug hullet i pladen som styring.

David-O David-O sagde:
Kan man trække kablet ind i røret?
I så fald tag en hulsav og bor et hul i en plade/bræt.
Placer over slangen, fjern centreringsboret i hulsaven og brug hullet i pladen som styring.
Nja, kan få røret ind et stykke, men kablet føles stift, så det går ikke helt ind i røret/hullet desværre.

Er det gips? Tegn en cirkel og bor en masse huller med et mindre bor efter markeringen. Så kan du skære rent med en skarp kniv.

Så ville jeg nok tage et lille bor og bore mange huller indenfor kanten på en 50 mm diam cirkel og derefter stemme/skære/save + file, hvis det behøver at blive jævnet til.
(2a på den :rofl:)

L lordi sagde:
Er det gips? Tegn en cirkel og bor en masse huller med en mindre bor efter markeringen. Så kan du skære rent med en skarp kniv.
David-O David-O sagde:
Så ville jeg nok tage en lille bor og bore mange huller indenfor kanten på en 50mm diam cirkel og derefter stemme/skære/sav + raspe, hvis det skal glattes til.
(2a på den :rofl:)
Tak for jeres input, skal prøve at gøre noget lignende og se om jeg lykkes

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.