Hmm. Først - har I godkendelse fra foreningen? Man kan have nogle meninger, når man river vægge ned.
derudover - er væggen bærende? det kunne den være, hvis man ser på plantegningen.. Så skal I nok hente en konstruktør/bygningsingeniør for at få hjælp.
Hvis ikke bærende væg: At rive en trækonstruktion ned, som ikke er bærende, er ikke særlig svært. Man kan gøre det på flere måder, men jeg ville fjerne overfladelaget og se, hvordan væggen ser ud "indeni" især med tanke på, at der er ventilation der. Derefter - afhængigt af hvordan rørene er placeret, ville jeg vælge en slags konstruktion, der skjuler rørene - typisk en boks. Og så fjerner man reglarne. Men hvis I har trægulv - råspont el. lign. så vil dette være beskadiget eller simpelthen ikke være der, hvor væggen har stået. Men det kan løses på forskellige måder. F.eks. nyt gulv ovenpå.
Tænk på, at det støver og bliver beskidt OVERALT, når man starter noget sådant, og at det tager MEGET længere tid, end man tror. Jeg har renoveret køkkenet i vores hus, og det har taget flere måneder, og jeg er ikke færdig endnu med "detaljearbejdet". Jeg har fjernet to vægge, efterisoleret ydervæggen, bygget plads til køleskabet og opvaskemaskinen og stillet de originale 50'er skabe på plads med ny bordplade.
Ja, det blev måske lidt mere, end jeg havde tænkt at skrive...
Håber det hjælper!
MVH
/Ove