Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
Hej.
Skal snart rive en gammel betonaltan på ca. 2x3 m
Skal bygge en ny i træ.
Nu til spørgsmålet:
Hvordan river jeg den gamle ned uden at slå mig selv ihjel?
Den er fastgjort til væggen og står på 2 stolper yderst.
Begynder man bare at bore lidt her og der, så bliver det vel til sidst sådan, at man "saver den gren af, man sidder på".
Under er der en gammel opmuret betonaltan, som også skal væk.
Det er svært at forklare.
Skal snart rive en gammel betonaltan på ca. 2x3 m
Skal bygge en ny i træ.
Nu til spørgsmålet:
Hvordan river jeg den gamle ned uden at slå mig selv ihjel?
Den er fastgjort til væggen og står på 2 stolper yderst.
Begynder man bare at bore lidt her og der, så bliver det vel til sidst sådan, at man "saver den gren af, man sidder på".
Under er der en gammel opmuret betonaltan, som også skal væk.
Det er svært at forklare.
Forstår hvordan du mener. Kan du måske leje en lille gravemaskine med pneumatisk hammer og bryde med den, nedefra jordeniveau?
Vi havde en murersstillads monteret med gulvet på stilladset ca 1dm, tværs over, altangulvet. Bare at vippe en gulvplanke væk og bore med lejet Hilti model større.
Altanen var så godt armeret, at man kunne stå på den, selv når al beton var væk. Beskyt facade og vinduer under altanen, større stykker af faldende beton slår store huller op.
Altanen var så godt armeret, at man kunne stå på den, selv når al beton var væk. Beskyt facade og vinduer under altanen, større stykker af faldende beton slår store huller op.
Kan man ikke bygge et stillads og lægge trallen lige under altanen?
Det man fjerner ryger jo bare ned et stykke, og man kan så smide betonen ned mere kontrolleret.
Det man fjerner ryger jo bare ned et stykke, og man kan så smide betonen ned mere kontrolleret.
Plywood/OSB til at beklæde det, der skal beskyttes....byg derefter en stillads, så du kan arbejde fra flere sider.....
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
Alle ser ud til at være i gang med at bygge stillads, hvilket jeg også tænkte på.
Plyfa foran døre og vinduer var en god idé.
Er en hilti 905 tilstrækkelig, tror du? Betonen er ca. 10 cm tyk.
Plyfa foran døre og vinduer var en god idé.
Er en hilti 905 tilstrækkelig, tror du? Betonen er ca. 10 cm tyk.
Ja den Hiltin bliver nok god...sørg for at have mindst to forskellige mejsler...
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
Nu begynder det at nærme sig.
Har overvejet, hvordan den sidder i væggen.
Har ikke revet eterniten væk endnu, så har ikke kunnet kigge.
Er der nogen, der har erfaring med dette?
Den står som sagt på 2 stolper længst ude.
Sidder der en solid vinkeljern i træstammen, eller hvordan plejede man at gøre det i 40'erne?
Har overvejet, hvordan den sidder i væggen.
Har ikke revet eterniten væk endnu, så har ikke kunnet kigge.
Er der nogen, der har erfaring med dette?
Den står som sagt på 2 stolper længst ude.
Sidder der en solid vinkeljern i træstammen, eller hvordan plejede man at gøre det i 40'erne?
Er du sikker på, at dit bjælkelag er af træ? Ellers kan altanen være en forlængelse af betonbjælkelaget.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
Hvordan gik dette projekt? Skal lave noget lignende
Klik her for at svare