Hej!
Jeg overvejer at rive væggen ned mellem 2 rum i et kolonihavehus på kun 15-20 kvm. Hvordan gør man det? Hvordan ved jeg, hvor elinstallationerne er placeret? På billedet ses rummet, hvor jeg skal åbne op fra døren. Jeg bliver nødt til at beholde den lille væg til venstre. Hvad skal man tænke på? Sandsynligvis er det ikke en bærende væg. Der findes ingen tegninger. Døren er kun 60 cm bred og ca. 170 cm høj.
Taknemmelig for alle tips og ideer til, hvordan man nemmest kan gøre dette selv.
Desværre følger kolonihavehuse nok ingen love vedrørende byggemetoder. Normalt burde en væg på tværs som din ikke være bærende, men det er måske en gammel ydervæg? Det kræver lidt mere undersøgelse. En større dør kan du sikkert lave uden problemer.
Hej!
Jeg overvejer at rive væggen mellem 2 rum i en kolonihavehus på kun 15-20 kvm. Hvordan går man til værks? Hvordan ved jeg hvor strømmen er trukket? På billedet vises rummet, hvor jeg skal åbne op fra døren. Jeg vil have behov for at beholde den lille væg til venstre. Hvad skal man tænke på. Sandsynligvis er det ikke en bærende væg. Der er ingen tegninger. Døren er kun 60 cm bred og cirka 170 cm høj
Taknemmelig for alle tips og idéer om, hvordan man nemmest kan gøre dette selv.
[billede]
Du skal spørge foreningen, om du må rive den, da det kan handle om, hvor stor hytten må være. Jeg sidder i den situation lige nu, da min bror har bygget om uden tilladelse, at jeg nu skal bygge tilbage igen.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.