Hejsa!
Jeg ved ikke helt, om dette er det rigtige forum at poste i, så en moderator kan sikkert flytte den, undskyld. :-[
For cirka et år siden opsatte jeg en indvendig væg ved hjælp af træregler og gulvgipsplader (Danogips), men nu vil jeg rive denne væg ned. Problemet er, at jeg ingen idé har om, hvordan jeg skal kunne skrue gipspladerne op igen, da der sidder spartelmasse og maling på skruerne, eller rettere sagt, jeg kan ikke engang finde hullerne, hvor skruerne sidder.
Har nogen et godt tip til, hvordan man nemmest river en indvendig væg ned?
Jeg vil helst ikke bruge en forhammer, da det kan være forstyrrende for naboerne.
tak og hej!
Jeg ved ikke helt, om dette er det rigtige forum at poste i, så en moderator kan sikkert flytte den, undskyld. :-[
For cirka et år siden opsatte jeg en indvendig væg ved hjælp af træregler og gulvgipsplader (Danogips), men nu vil jeg rive denne væg ned. Problemet er, at jeg ingen idé har om, hvordan jeg skal kunne skrue gipspladerne op igen, da der sidder spartelmasse og maling på skruerne, eller rettere sagt, jeg kan ikke engang finde hullerne, hvor skruerne sidder.
Har nogen et godt tip til, hvordan man nemmest river en indvendig væg ned?
Jeg vil helst ikke bruge en forhammer, da det kan være forstyrrende for naboerne.
tak og hej!
Reglerne kan du finde med en reglfræser. Jeg har en kombineret reglfinde, elfinder og metalldetektor. Det er i og for sig ikke nogen større nøjagtighed på den, men har du vel fundet reglerne (burde vel ellers gå at lytte sig frem til hvor de sidder ved at banke i væggen) så kan du måske frilægge dem og finde skruerne?
Sådan gør du!!!Hejman sagde:Hej!
Jeg ved ikke rigtigt om det her er det rigtige forum at poste i, så en moderator kan sikkert flytte den, undskylder. :-[
For cirka et år siden monterede jeg en indre væg med hjælp af træreglar og gulvgipsplader (Danogips) men nu vil jeg rive denne væg ned, men jeg har ingen anelse om, hvordan jeg skal kunne skrue gipspladerne op igen, eftersom der sidder spartelmasse og farve på skruerne, eller rettere sagt kan jeg ikke engang finde hullerne hvor skruerne sidder i.
Har nogen nogle gode tips til, hvordan man nemmest river en indre væg ned? Jeg vil helst ikke bruge en slædehammer, da det kan være forstyrrende for naboerne.
tak og hej!
1) Tag en sav frem, el eller manuel spiller ingen rolle.
2) Bank på væggen så hører du, hvor reglarne sidder.
3) Midt mellem 2 reglar kører du et lodret savsnit. Samt kapper ud en lille for at komme ind med hænderne.
4) Riv pladen frem til reglen.
5) Nu fortsætter du med at rive, for enten har du ramt midt i reglen, så tager du kobenet og letter på pladen, så tager du fat i den igen frem til samlingen. Alternativt er du i samlingen, så kører man samme vis, hvis man ikke får fat i strimlen, så river man den. Er man heldig, så ses skruerne, skru dem ud og riv...
Så gjorde jeg i hvert fald under min aktive karriere, når jeg skulle rive, hvor der sad folk i kontorer fx eller når man var hjemme hos folk og rev.....
Åh, en sådan gylden mulighed for at afreagere på... naboerne klager sikkert ikke over en halv times ubegrænset vrede?
;D 8)
Ellers synes jeg, at du skal tage en kniv og bare skære dig et hul i gipsen, så tager du frem kobenet og bryder løs pladerne efterhånden. (du vil sikkert ikke have gipsen i for store plader alligevel. Det er lettere at håndtere i affaldssække synes jeg.).
Ellers synes jeg, at du skal tage en kniv og bare skære dig et hul i gipsen, så tager du frem kobenet og bryder løs pladerne efterhånden. (du vil sikkert ikke have gipsen i for store plader alligevel. Det er lettere at håndtere i affaldssække synes jeg.).
Klik her for at svare