Hej.
Vi er i fuld gang med en ordentlig renovering af vores kælder. Tanken er, at vi skal åbne et ret stort hvælving, ca. 1½ meter bredt i en bærende væg.
Selve arbejdet kommer ikke til at være noget problem.
Men det, jeg er lidt usikker på, er, om jeg skal anmelde det et sted, da væggen er bærende. Huset kommer jo ikke til at se ud som på tegningen?

Ville være meget taknemmelig for jeres hjælp.

/Dice
 
Ja det "må du". Mindst en byggetilladelse. Tjek med lokale bygningsnævnet hvad de kræver af dig. Eller byg alligevel....:)
 
Udover formaliteterne omkring byggetilladelse/byggeanmeldelse så går jeg ud fra, at du forstår, hvad det indebærer konstruktionsmæssigt og holdbarhedsmæssigt at rive i en bærende væg i kælderen. Hvis jeg var sikker på, at der ikke er nogle tekniske problemer, så må jeg vel indrømme, at jeg personligt ikke ville bruge alt for meget tid på formaliteterne...
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.