Hej Forum!

Har et lille spørgsmål om at rive de gule vægge på vedlagte billede i vores soveværelser, som er bygget i blåbeton.

De er 7 cm tykke og skulle ikke være bærende, men jeg blev lidt forvirret, da jeg slog hul i en væg og stødte på et armeringsnet. Er det almindeligt, at ikke-bærende skillevægge er bygget med armerede blokke?
Hjertevæggen, der går midt i huset og har en sokkel i fundamentet, er ca. 20 cm tyk letbetonvæg, ydervæggene ligeså, og der er også en støbt etageadskillelse på 20 cm beton.

Det jeg kan tænke mig er, at blokkene er store og skrøbelige, deraf armeringen.

(Vil se om billedeupload fungerer)

//Håkan

Byggeplan med markerede gule vægge i soveværelser. Viser layout af rum, vægge og dimensioner. Indendørsvægge planlagt til fjernelse.

• Plantegning af hus med to gule markerede vægge i soveværelser. Skala og mål er angivet. Højre sektion viser et tværsnit af bygningen.
Senest redigeret:
Åsa Lund
Væggene er sandsynligvis håndteret som skiver (løftet med kran) under byggetiden, derfor behøvedes armeringen.

ok, du tror heller ikke de er bærende ifølge tegningen? Bliver dog lidt arbejde at skære bort al armering.

Har tænkt at erstatte væg med 70mm træregler osb board og gips med isolering imellem, måske sikrest at tage halve væggen eller endnu mindre ad gangen.

En lommelygte lyser mod et ufuldstændigt valv under renovering med synlige revner og brudt beton.
Sådan så det ud op mod hvælvet, så bærende tror jeg ikke, den er.

Senest redigeret:
  • Synes
Åsa Lund
  • Laddar…
Teknisk beskrivelse af hus med detaljer om konstruktion, inklusive bærende vægge af 20 cm betonhulsten og ikke-bærende væg på 7 cm.

Her er teknisk beskrivelse af huset, indervægge bærende 20cm betonghålsten....,

Den jeg skal rive er 7cm

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.