Overvejer at fjerne en bærende væg hjemme mellem køkken og tv-stue for at gøre det klar til en fremtidig køkkenudskiftning.
Har et 2-plan hus med kælder og loft bygget i 1938.
Åbningen bliver 4,2m. Er der nogen, der kender et godt program til at lave en beregning for en limtræsbjælke? Så, at Moelven havde en app til dette. Virker den?
Eller skal man bare gå all-in og tage en kraftig bjælke med side bjælker.
Alle kommentarer om at anmelde osv. frabedes, da jeg kender til dette og har lavet byggeanmeldelse for dette.
Efterspørger dimensioneringshjælp.
/M
Har et 2-plan hus med kælder og loft bygget i 1938.
Åbningen bliver 4,2m. Er der nogen, der kender et godt program til at lave en beregning for en limtræsbjælke? Så, at Moelven havde en app til dette. Virker den?
Eller skal man bare gå all-in og tage en kraftig bjælke med side bjælker.
Alle kommentarer om at anmelde osv. frabedes, da jeg kender til dette og har lavet byggeanmeldelse for dette.
Efterspørger dimensioneringshjælp.
/M
Hvis nogen her skal hjælpe dig med dimensionering, så skal man vide størrelsen på overetagen og placeringen af væggen. Hvis det kun er en bærende væg og den ligger i midten af huset, er det nemt at beregne. Er der flere bærende vægge, er det lidt mere besværligt.
haavard sagde:
Det har du ret i, tror dog ikke kommunen kommer og kigger på en væg som er fjernet... Det er bare Svensk fjollet formalia.
Nu har en konstruktør kigget på det, Blev dog rigtig med mine egne beregninger og samme dimension var det som behøvedes
Klik her for at svare