P
Hej nu skal endelig det gamle køkken væk :)
Jeg vil begynde med at fjerne en bærende væg for at gøre køkkenet større. Så nu har jeg nogle spørgsmål om dette, som ville være fantastisk, hvis I ville hjælpe mig med!

Hvilken størrelse limtræ har jeg brug for til min væg?

Længden på limtræsbjælken bliver ca. 5,07m
Højden på limtræssøjlerne bliver ca. 2,40m

Jeg bor i et hus med fladt tag, med tagpap på. Det er etplanshus med betonplade. Byggeår -74.

På billedet kan I se væggen, der skal fjernes: Rødt markeret :D

MVH/Dadde

1. billede mangler
2. Hvor i landet bor du? Det er en ret afgørende faktor i.m. forskellen i snelag mellem ystad og gällivare

P
mats_o sagde:
1. billede mangler
2. Hvor i landet bor du? Det er en ret afgørende faktor i og med forskellen i snedække mellem ystad og gällivare
1: Jeg har forsøgt at lægge billedet op, men ved ikke rigtig, hvordan man gør, for det virker ikke, det står, at det er forkert format?????? Har brugt et digitalkamera og forsøgt at mindske det i "paint". Tips til hvad jeg kan gøre........

2: Jeg bor i dejlige Göteborg :D

MVH/ Dadde

Dadde sagde:
Jeg har forsøgt at lægge billedet ind, men ved ikke rigtig hvordan man skal gøre, for det fungerer ikke, der står, at det er forkert format?
Har du gemt det i ".jpg"-format så? Billeder med ".bmp"-format kan ikke lægges ind i forummet.

P
billede........

• Hvidt køkken med køleskab og skabe, træbordplade med køkkenredskaber, og blå pose på gulvet.
Hvad har du ovenfor væggen? Det bedste ville være, hvis du havde en sektionssnit, der viste hele konstruktionen. For at kunne beregne limtræsbjælken skal du vide, hvilke laster der i dag føres ned i den bærende væg.

/Lars

P
Har ingen rigtig tegning at få fat i. Men taget er fladt og væggen er regelmæssig med 9,5 cm x 4,5 cm tror jeg med 60 cm mellemrum, er det nok at vide?

Kan I anbefale et godt sted, hvor jeg kan købe limtræsbjælke billigt i Göteborg?.

MVH/ Dadde

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.