Hej. Har brug for lidt hjælp. Vi har besluttet os for at rive de indbyggede garderobeskabe ned fra originalen, da huset blev bygget i '91. Problemet er, at vi ikke kan få skabene fri.
Det enkelte skab er i datterens værelse, og der har vi tænkt os at udskifte det og sætte et PAX 100 cm ind, hvilket betyder, at en del af væggen skal rives for at få plads.
I det store soveværelse skal vi sætte 2 stk. 100 cm med skydedøre ind er tanken. Problemet er, at vi ikke kan få de gamle skabe ud. De er delvist skruet fast i toppen til en regel samt på siderne, men så ligger gulvet også over selve skabene, så vi kan hverken løfte eller trække dem ud.
Er der nogen, der har et godt forslag til, hvordan vi kan få disse fri uden at beskadige væggene for meget?
Det næste problem er, at de nuværende skabe er 210 cm høje, mens PAX kun er 201 cm. Skal vi bygge en ramme og stille skabene på, eller skal vi simpelthen bygge mere på toppen og bare skubbe dem på plads og skrue dem fast? Rammen til dørene vil gøre, at der ikke ses noget på toppen.
Gå i gang med tigersaven og sæt 236 cm pax ind i stedet, så får I lidt mere plads. Derefter lægger I regler og gips/passtykker mod loft og væg, hvis det er nødvendigt.
Talte en del med svigerfar om det som har bygget en del og tigersav var et alternativ, vi kom frem til. 236 cm havde været noget, men har kun 234 i lofthøjde, så det gik ikke ☹️
Jeg skiftede to gamle indbygningsskabe i efteråret, der savede vi simpelthen skruer og søm med et multiværktøj og rev derefter skabene. Siden da har jeg købt en bajonetsav, så det bliver nok mit førstevalg, når jeg skal skifte de næste tre skabe.
Jeg ville nok have stillet de nye skabe på gulvet, eventuelt hævet dem, så de står i niveau med gulvet, og derefter bygget væggen ned oppefra. Spørgsmålet er, om det ikke er lettest at fjerne alt gips over skabene, rive de gamle og sætte de nye ind, inden du gipsplade på den nye højde?
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.