I min garage er der en gammel gulvbrønd, der mangler låg. Har ved et uheld trådt ned i hullet mange gange, så jeg har lagt et gitter fra en gammel støbejernsgulvbrønd, men det er lidt for lille. Men nu træder man kun ned 8 cm.. :-)

Er der noget at købe, der kan passe? Eller skal man svejse noget sammen? Det ville være rart med en plan overflade at gå på uden at snuble. Se billeder for mål.

Gulvafløb i garage uden låg, viser en dyb, cirkulær grop med slitage og snavs rundt om. Ønskes en plan overflade for sikkerhed.
Gammel gulvbrønd i garagegulv uden låg med målebånd henover for at vise diameter. Brønden er 8 cm dyb fra gulvoverfladen.
Billedet viser en gammel gulvbrønd i et garagegulv med en dybdemåler, der viser 8 cm, omgivet af træspåner.

Det gamle gitter jeg har dækker altså for det dybe hul og ligger på kanten, 8 cm ned fra gulvoverfladen.

En valsad pladestykke stående som en ring og så en rund pladestykke som låg svejset på den. Kan ikke være raketforskning at få til.
Gør man støtteringen rigtig, så den styrer i noget i bunden, så får man det stramt måske og den ligger stille desuden.

Det burde kunne fungere. Skal høre med et pladevalseværksted om de kan fixe det. Tænkte det måske fandtes noget færdigt at købe. :-)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.