32,015 læst ·
20 svar
32k læst
20 svar
Ribbetag - hvordan gør man?
Selvbygger
· Göteborg
· 138 indlæg
Løsbygger
· Östergötland
· 177 indlæg
Gustavs ser rigtig flotte ud og monteringssystemet er smart. Men de ser dyre ud?! Hvad ligger de på for kvm pris på et omtrent @Villabergskuben ?
Selvbygger
· Göteborg
· 138 indlæg
Jeg tror, at det koster omtrent 1500 kr/m2 komplet, men det har sikkert også med typen af ribbe og volumen af bestillingen at gøre. Helt lige og virkelig flot bliver det i hvert fald. ligeledes at montagen gik hurtigt. Desuden er løsningen i sig selv lyd-dæmpende.P Panelmannen sagde:
Medlem
· västra götaland
· 50 indlæg
Har du nogle billeder? Hvordan gjorde I med lamper? Virkelig flot i hvert fald!
Selvbygger
· Göteborg
· 138 indlæg
Vi har lamellerne på væggene...
Har du Instagram, så kan du kigge på billeder af vores lameller der: villabergskuben
Angående belysning, så ville jeg have kombineret lamellerne med at bytte en lamelrække ud med en spotlights-skinne...
Har du Instagram, så kan du kigge på billeder af vores lameller der: villabergskuben
Angående belysning, så ville jeg have kombineret lamellerne med at bytte en lamelrække ud med en spotlights-skinne...
Hej,
Jeg vækker dette spørgsmål igen, men med et twist! Hvis man ønsker at teste ribloft i et badeværelse, hvordan løser man det? Al slags finer går nok bort, så det bør vel være massiv træ?
Jeg overvejer at sætte ribber i vores badeværelse, som er ca. 6 kvm stort, altså ikke noget større loft. Det ville være flot at integrere belysning mellem ribberne...
Kan man skrue-lime ribberne på fx krydsfiner malet med sort vådrumsfarve, opdelt i fx 3 sektioner og løfte med en gipsløfter? Spørgsmålet er, hvilket træsort der er bedst. Vi ville helst have en mørkere træsort (tænk valnød), men jeg kan overveje at bejdse lysere træsorter.
Jeg vækker dette spørgsmål igen, men med et twist! Hvis man ønsker at teste ribloft i et badeværelse, hvordan løser man det? Al slags finer går nok bort, så det bør vel være massiv træ?
Jeg overvejer at sætte ribber i vores badeværelse, som er ca. 6 kvm stort, altså ikke noget større loft. Det ville være flot at integrere belysning mellem ribberne...
Kan man skrue-lime ribberne på fx krydsfiner malet med sort vådrumsfarve, opdelt i fx 3 sektioner og løfte med en gipsløfter? Spørgsmålet er, hvilket træsort der er bedst. Vi ville helst have en mørkere træsort (tænk valnød), men jeg kan overveje at bejdse lysere træsorter.
Klik her for at svare