Hej.
Alle vinduesrammer i mit hus er kun limet, dette har nu resulteret i, at rammerne løsner sig, og revner er opstået (se billede). Hvordan løser jeg dette bedst? Tanken er at sømme rammerne fast for derefter at spartle. Men er det nok? Det er et træhus bygget i 2012.
Er det gipset ind i smygen bag ved foderet? Det ser nemlig ud som om, det i så fald er revnet i hjørnet af de to plader. Umuligt at svare på dit spørgsmål uden at vide mere om konstruktionen, men jeg tror ikke foderets fastgørelse har så meget med sagen at gøre, og hvis du spartler, vil det sandsynligvis slippe igen.
Hej.
Hvad jeg har set og tror, så er det gipsskivor, der er blevet slidt i stykker, og revnen er opstået. Selve foderet er limet direkte på reglen, der går rundt om vinduerne.
Nja, for det første er det ikke en foder, men en smyg. Den er sat med lim og spartlet og blødfuget mod gipsen, den blødfuge har nu sluppet på grund af bevægelser. Gipsen er ikke revet i stykker.
Hej. Yes så er der en sprække jeg har brug for hjælp med. Desværre er det ikke en blød fugemasse (der er ikke brugt blød fugemasse overhovedet). Jeg synes, det ser ud som om, der er løsnet et stykke fra gipspladen. Revnerne går også forskelligt langt ud, afhængigt af hvilket vindue det er..
Jeg ville være begyndt med at fastgøre listerne ordentligt med listeskrue eller dyckert ind i reglen. Derefter skære væk det, der er løsnet fra gipsen, lægge en god fugemasse, som kan overmales mellem liste og gipskant og male over det bagefter. Du kan jo spartle lidt først, hvis du vil, men problemet her er, at man har spartlet direkte mod listen.