Hej,

Disse revner i kælderloftet af beton er opstået inden for et par måneder nu her om efteråret.
Huset er bygget i 1936.
Er det noget, vi bør være bekymrede over eller udbedre på en eller anden måde?
 
  • Sprækker i källertagets betong hos et hus bygget i 1936, taget i svagt lys.
  • Sprækker i et betonloft i kælderen. Huset blev bygget i 1936 og revnerne er opstået i løbet af efteråret.
Er de opstået på så kort tid så længe efter, at huset blev bygget, er der noget, der ikke stemmer. Har I foretaget nogle indgreb i husets konstruktion, gravearbejde på ydersiden?
 
Det kan have været en lille begyndende revnedannelse nærmest søjlen fra tidligere, men revnen ser ud til at have spredt sig en meter eller deromkring på typisk 3 måneder måske. Vi har ikke udført nogen dræning eller andre udvendige arbejder. Der er dog et badeværelse oven over revnerne, men det føles ikke som om det skyldes fugt?
 
Nej, beton sprækker ikke på grund af fugt. Eller jo, den kan jo frostspringe, men det er det jo ikke tale om her.

Lav en grundig gennemgang af hele fundamentet og kælderloftet mm for yderligere revner.
 
I mit "nye" hus var det pudset, der revnede, og så faldt der en stor klump ned.
Betonen var hel.
Pudset var vel 30+ år gammelt.
 
Okay kan det være, at revnen kun er i pudset og ikke i selve betontaget?
For ser det ikke ud som om der er et lag puds på betontaget?
Det er en udlejningslejlighed, så har kun set revnen på billeder lige nu.
 
Synes det ser ud som ren beton. Synlige huller efter luftbobler ved støbningen.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.