EddieHansson
Kristofferm Kristofferm sagde:
Du mener når gipsskiver hvor skivens originale kant mangler? Man plejer jo at fase af 45 grader på sådanne kanter, skal man glatspartle fasningen og så lime remsen mener du? Det er jo lidt teknik at spartle remser på sådan nogle samlinger ellers.
Så gør jeg. Fungerer godt og bliver meget stærkt. Testede på løse skiver inden montering og papirlim+remse er _meget_ stærkere end kun spartel+remse ved brydende kræfter.

• Synes
Kristofferm
  • Laddar…
L Lechuza sagde:
Du skal bruge vådrumslim, når du limer papirstrimler, risiko for at det slipper ellers når man bruger almindeligt vævlim, hvilket jeg har oplevet før!

Forresten er det en meget grov finish, afhængigt af strygelyset vil det alt sammen kunne ses igennem dit fototapet!

Bank med fingrene og hør, om der er luft bag strimlen. Spartl 1 gang, lim nye strimler med vådrumslim, spartl og mal. Er der luft bagved, så skær det op.
Jeg ved, det ser groft ud, men tanken var at slibe med finere papir, men jeg opdagede revnen før det.

EddieHansson
E Elnovis sagde:
Jeg ved at det ser groft ud men tanken var at slibe med finere papir men jeg opdagede revnen før det.
Du har måske brug for at fylde lidt ud bagved for at gøre underlaget stumt og så gøre fugen om.

Fugeskumtricket jeg nævnte er sindssygt enkelt og har altid fungeret godt for mig. Anbefaler det.

• Synes
EddieHansson
  • Laddar…
Fogskumstricket jeg nævnte, er sindssygt enkelt og har altid fungeret godt for mig. Anbefaler det.
Ville det fungere med pl600 i stedet for fogskum? I øvrigt som din beskrivelse.

Du mener når gipsskiver hvor skivens orginalkant mangler? Man plejer jo at fjerne i 45 graders vinkel på sådanne kanter, skal man glatspartle i fasningen og så lime remsen mener du? Det er jo lidt teknik at spartle remser på sådanne samlinger ellers.
præcis, plejer at skære dem til, spartle én gang og så lime remse på tværsamlingerne. Det går jo selvfølgelig an at spartle tværsamlingerne med j spartel også, gjort det på de seneste jobs men det kræver teknik og bliver nemt en stor bule hvis man ikke er dygtig nok.

• Synes
Kristofferm
  • Laddar…
E Elnovis sagde:
Ville det fungere med PL600 i stedet for tætningsskum? I øvrigt som din beskrivelse.
Nej, PL svulmer ikke. Hele ideen med tætningsskummet er, at det ekspanderer og kryber ud i hulrummet. Skal du have PL ind, skal du nok skære op langs hele samlingen, så du får ind mundstykket og kan mase nok PL ud for at få det ind overalt nedenunder, derefter fylde igen med gipsmørtel. Typ.

Nej, PL svulmer ikke. Hele grejen med fugeskummet er, at det ekspanderer og kryber ud i tomrummet. Skal du have PL ind, skal du nok skære op langs hele fugen, så du får ind mundstykket og kan mase nok PL ud for at få det ind overalt under, så fylde igen med gipsmørtel. Typ.
Ok så prøver jeg fugeskummet.

• Synes
Kristofferm
  • Laddar…
EddieHansson
Held og lykke. Del gerne billeder af, hvordan du gør, og hvordan det blev.

Lykkedes med at finde en video, der viser teknikken. Ikke den bedste og mest pædagogiske, men, men.

• Synes
EddieHansson
  • Laddar…
Lykkedes at finde en video, der viser teknikken. Ikke den bedste og mest pædagogiske, men, men.

[media]
Tak så meget. Ser enkelt ud.

• Synes
Kristofferm
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.