8,333 læst ·
25 svar
8k læst
25 svar
Revne mellem to gipsplader, hvad gør jeg?
Så gør jeg. Fungerer godt og bliver meget stærkt. Testede på løse skiver inden montering og papirlim+remse er _meget_ stærkere end kun spartel+remse ved brydende kræfter.Kristofferm sagde:
Jeg ved, det ser groft ud, men tanken var at slibe med finere papir, men jeg opdagede revnen før det.L Lechuza sagde:Du skal bruge vådrumslim, når du limer papirstrimler, risiko for at det slipper ellers når man bruger almindeligt vævlim, hvilket jeg har oplevet før!
Forresten er det en meget grov finish, afhængigt af strygelyset vil det alt sammen kunne ses igennem dit fototapet!
Bank med fingrene og hør, om der er luft bag strimlen. Spartl 1 gang, lim nye strimler med vådrumslim, spartl og mal. Er der luft bagved, så skær det op.
Fugeskumtricket jeg nævnte er sindssygt enkelt og har altid fungeret godt for mig. Anbefaler det.
præcis, plejer at skære dem til, spartle én gang og så lime remse på tværsamlingerne. Det går jo selvfølgelig an at spartle tværsamlingerne med j spartel også, gjort det på de seneste jobs men det kræver teknik og bliver nemt en stor bule hvis man ikke er dygtig nok.Kristofferm sagde:
Nej, PL svulmer ikke. Hele ideen med tætningsskummet er, at det ekspanderer og kryber ud i hulrummet. Skal du have PL ind, skal du nok skære op langs hele samlingen, så du får ind mundstykket og kan mase nok PL ud for at få det ind overalt nedenunder, derefter fylde igen med gipsmørtel. Typ.E Elnovis sagde:
Ok så prøver jeg fugeskummet.Kristofferm sagde:
Lykkedes med at finde en video, der viser teknikken. Ikke den bedste og mest pædagogiske, men, men.
Klik her for at svare