Altanen som hører til lejligheden over mig, har en gennemgående sprække fra facade og hele vejen ud. I begyndelsen af sommeren var der synligt fugtgennembrud på undersiden af altanen langs hele sprækken. Jeg har anmeldt det til ejerforeningens bestyrelse, og min nabo ovenpå har lavet gentagne anmeldelser og bedt foreningen sende en bygningssagkyndig for at vurdere tiltag. Foreningen gør ingenting (som sædvanlig). Hvor kan man henvende sig for at få hjælp???
Normalt er foreningen ansvarlig for den udvendige vedligeholdelse.
Du må vel ringe en snedker, der kan se på revnen, og så tage en yderligere samtale med formanden.
Er det fugten, du er bekymret for, eller at hele altanen skal falde ned?
Du må vel ringe en snedker, der kan se på revnen, og så tage en yderligere samtale med formanden.
Er det fugten, du er bekymret for, eller at hele altanen skal falde ned?
Foreningen er ansvarlig for altanerne. Det er et betongulv, og ja, jeg er bekymret for at få hele altanen i hovedet, og naboen ovenpå tør ikke gå ud på sin altan. Hvis jeg eller naboen hyrer nogen, så skal vi betale det hele selv. Jeg er nok mest ude efter at få tips om, hvor man kan henvende sig for at indgive en klage over forsømmelighed, undladelse osv., når en andelsboligforening ikke vedligeholder ejendommen og som i dette tilfælde, når der eventuelt er fare for beboerne.
I skal anmelde sådanne problemer til bestyrelsen i jeres forening. Hvis de ikke gør noget, bør I gentage dette og bede om et svar på, hvordan foreningen tænker. Det kan jo tænkes, at det kun er et æstetisk spørgsmål. Det kan også tænkes, at bestyrelsen er i gang med at inventere altanernes status. Der bør være en vedligeholdelsesplan, der beskriver status for installationer i foreningen, spørg efter denne på næste årsmøde.
Som du beskriver sprækken skal den ikke indebære fare for bæreevnen, men det er godt at få altanen besigtiget og sprækken repareret, så armeringen ikke ruster.
Sker der noget alvorligt, kan formanden i absolut værste scenario risikere fængsel. Det burde motivere til opvågning, hvis personen er normalfunderet.
Sker der noget alvorligt, kan formanden i absolut værste scenario risikere fængsel. Det burde motivere til opvågning, hvis personen er normalfunderet.
Tak for svar! Jeg vil tale med valgkomiteen inden næste generalforsamling. Jeg har ikke boet i foreningen så længe, men jeg har forstået, at den nuværende bestyrelse ikke udfører deres arbejde på bedste vis. Dette er bare et af mange eksempler.W witten sagde:Som du beskriver sprækken skal den ikke indebære fare for bæreevnen, men det er godt at få altanen besigtiget og sprækken repareret, så armeringen ikke ruster.
Sker der noget alvorligt, kan formanden i absolut værste fald risikere fængsel. Det burde motivere til opvågning, hvis personen er normalfungerende.
Nej, ingen teknisk forvalter. Bestyrelsen vil selv varetage alt og hyrer forskellige firmaer fra gang til gang, når de synes det er nødvendigt.E epw sagde:
Klik her for at svare