Skal sænke mit køkkenloft 15 cm og sætte downlights. Jeg vil bruge træregler 40x75 og bygge en ramme rundt på væggen og derefter trække reglerne med cc40. Mit spørgsmål er, hvordan jeg nemmest skal stabilisere dette, det fungerer jo ikke at have to fastgørelsespunkter på en regel og 3,20 m imellem dem uden det skal jo også fastgøres i loftet. Jeg har betonloft og beton betonvægge. Så spørgsmålet er altså, hvad jeg skal bruge for at stabilisere det og få fastgørelsespunkter mod loftet??

Bygvinkler i taget måske? Eller grovere trædimension?

Skal du nødvendigvis bruge træ?

Du kan jo pendle et loft ned med stålregler eller bygge et fribærende.

Hvis du bygger et fribærende med stålregler, kan du bruge 95 mm reglar, hvis du har 2 lag gips. Så behøver du ikke at fæstne det mod loftet.

Hvis jeg fastgør råplank 45 x 95 mod mit betonloft og derefter lægger råplank 45 x 70 på tværs over det første lag lægter og så bygger med 13 mm gipsplader, ville det fungere?

Første lag lægter bygger jo ned 95 mm, andet lag bygger ned 45 mm og gipsen 13 mm. Det giver i alt 15,3 cm og giver en passende sænkning for mig. Spørgsmålet er bare om vægten på loftet, er der risiko for, at dette bliver for tungt? Som sagt har jeg betonloft og betonvægge, så det er jo solide ting at fastgøre i, men som sagt, er der nogen mulighed for, at dette kan give sig?

Jeg var inde på en lignende løsning som din, da en yderst venlig person herinde fik mig på bedre tanker, så jeg brugte stålreglar som jeg sænkede med. Meget smidigt og desuden føltes det rart at have betonloft, stålreglar og gipsplader med tanke på spotsene som er monteret, ikke meget brandfarligt her ikke...

Jeg har lidt fotos fra min lofthænkning i tråden om mit køkken, vedhæfter et her, lidt lille billede, men lidt kan man se.

• Kvadratisk billedmontage af køkkenloft under konstruktion, med pladereglar og gipsplader. Installerede spots ses i de halvfærdige lofter.
  • Synes
oscarwww
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.