Revne den gamle panel og spån væk, og tilbage er en pløkket væg. Sat passer og retsnor på den, og det differer 1-1,5 cm. Ønsker at bygge minimalt med ny væg, og det føles unødvendigt at fjerne pløkkerne. At sætte gips direkte føles dog ikke helt rigtigt... Retningstips uden at skulle montere noget nyt grove regler?
Lægter + osb + gips bygger lidt vel meget, da trappen kommer.
Lægter + osb + gips bygger lidt vel meget, da trappen kommer.
Ret væggen op ved at "regla" op med liggende masonitremsor eller kluven lægte bag osb/plyfa eller gipsen direkte. Altså forskellige tykkelser afhængigt af, hvordan væggen står. Skruv derefter pladematerialet kun på "lægten", dvs. hvor du har støtte bagved.
Har du en god klyvsav går det at save "kiler", har gjort det et par gange. Fastgør en 45x45 og snor en lige linje, klyv så. Begynd ved loft og gulv, så stykkerne imellem. Det er lidt puslespil, men det bliver lige til slut, og du kan få det til at bygge minimalt.
Får vel blive som I siger. Men en anden dovenhedsvariant slog mig. Hvis jeg sætter 15mm plyfa skruer i over- og underkant. Borer derefter huller hvor jeg trykker noget lim/fæstemasse ind, så burde vel pladen blive stiv nok?
Værd at nævne dog er, at det ikke er en kile alle gange. Kigger man CC60 eller CC45 med retningsskiven så er det nogle gange lidt buet på midten, både konveks og konkavt... så at save en kile fra gulv til loft bliver svært
Måske dog kan lægge pladerne og "regla" på længden
Måske dog kan lægge pladerne og "regla" på længden
H
Hallerudsbo
Værktøjsgal
· Värmland
· 3 837 indlæg
Hallerudsbo
Værktøjsgal
- Värmland
- 3,837 indlæg
Skruer dem ind i reglen eller brættet.
Så sætter modhagerne sig fast.
Når du skruer ud, sidder den ydre del fast i brættet.
Så fungerer de ligesom karmskrue.
Så kan man trække ud, indtil reglen er i vater.
Så sætter modhagerne sig fast.
Når du skruer ud, sidder den ydre del fast i brættet.
Så fungerer de ligesom karmskrue.
Så kan man trække ud, indtil reglen er i vater.
Klik her for at svare