4,888 læst ·
4 svar
5k læst
4 svar
Reparere pudsvæg - Almindelig spartelmasse?
Hejsa. Kælderen i mit hus er i øjeblikket lidt i dårlig stand. Pudsede væggen er ret dårlig, og der er kommet revner her og der.
Nu kommer mit spørgsmål. Jeg reparerede et mindre hul i den pudsede væg med almindelig letspartel, men nu er der blevet et hul på cirka 20 x 10 cm, og 5 cm dybt. Skal jeg med andre ord bruge hårdspartel for at reparere dette, eller fungerer det med almindelig letspartel?
Nu kommer mit spørgsmål. Jeg reparerede et mindre hul i den pudsede væg med almindelig letspartel, men nu er der blevet et hul på cirka 20 x 10 cm, og 5 cm dybt. Skal jeg med andre ord bruge hårdspartel for at reparere dette, eller fungerer det med almindelig letspartel?
Senest redigeret:
5 cm dybt tæller jeg ikke som et utroligt lille hul... og med tanke på at spartel er tænkt at fylde hulrum på et par mm, så passer en eller anden form for reparationsmørtel eller måske gipsmørtel bedre. Sika har f.eks. et produkt i plastpose, som du bare hælder vand i og ælter rundt, leveres endda med lille spartel.
Nu ved jeg jo ikke, om det er et gammelt hus, men hvis man bor i et gammelt stenhus (som jeg selv gør), så går der jo alligevel en del puds og mørtel, når man først går i gang, så en sæk gipsmørtel kan man altid have stående, den bliver brugt.
Nu ved jeg jo ikke, om det er et gammelt hus, men hvis man bor i et gammelt stenhus (som jeg selv gør), så går der jo alligevel en del puds og mørtel, når man først går i gang, så en sæk gipsmørtel kan man altid have stående, den bliver brugt.
Jeg ville næsten gætte på, at det bliver billigere med mørtel også, hvad koster en sæk hos byggmax? 40-50 kr? Med hensyn til mørtel ville jeg nok vælge C-mørtel, med mindre du med sikkerhed ved, at væggene er nyere/af hårdere mørtel.
Klik her for at svare