Jeg bor i en andelslejlighed (bygget i 1934) og er i gang med at renovere mit køkken/køkkenniche.
Da jeg rev det gamle køkken ned, faldt store dele af pudset af som sand, og jeg har nu fjernet det meste, der sad løst. Da store dele af pudset sidder godt, er jeg ikke så ivrig efter at banke det hele ned og så sætte gipsplader op, men tænkte, at jeg kun skulle reparere de områder, hvor der mangler puds.
Jeg havde tænkt mig at bruge gipsmørtel (gypsum naturgips), da jeg har hørt, at det skulle være lettere at arbejde med.
Efter at have søgt lidt rundt på forumet, har jeg forstået, at man ikke skal bruge KC-mørtel, hvis væggen er pudset med kalkmørtel.
Fungerer gipsmørtel sammen med begge? (jeg ved ikke, hvilken slags puds det er i dag...)
Giv gerne tips, hvis I synes, der er bedre måder at løse det på!