Hej,

Jeg er ved at renovere vores nederste etage, hvor de tidligere ejere havde millioner af hylder på pudsede vægge. Nu står jeg her med ca. 50 stykker 1-3 cm store huller med plugs i og er usikker på, hvordan jeg får en pæn pudset væg uden huller.

Jeg har læst om spartel gips og fliseklæb, men er ikke sikker på, hvad jeg skal bruge i mit tilfælde. Jeg vedhæfter et billede.

Tak for hjælpen!

• Pudset væg med små huller og plugs, tidligere brugt til hylder, klar til renovering.
Gypsum har fungeret godt for mig til dette. Hærder (stivner) ret hurtigt, så sørg for at svampe det med en fugtet svamp lige inden det er hårdt, ser ud som din væg har lidt sådan en overfladestruktur.

• Synes
Mkk1
  • Laddar…
T
Jeg har pudsede vægge i kælderen, og der var en del skader, da vi flyttede ind, og vi reparerede med en gipsbaseret spartelmasse, Ardex 828, og det har holdt godt de 10+ år, der er gået siden da.
Hvis man vil være lidt ekstra pertentlig, kan du have en børste ved hånden og børste lidt i overfladen på reparationen i samme retning som den eksisterende puds er børstet, så kamufleres reparationerne og bliver ikke glatte pletter, som kan give et mærkeligt udseende. Du kan også bruge den grove side af en Scotch-Brite.

• Synes
Mkk1
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.