368 læst ·
8 svar
368 læst
8 svar
Hvordan reparerer jeg hullet i garagegrunden?
Hvad skal jeg bruge for at reparere dette hul i fundamentet til min garage? Jeg har brug for at vide den præcise betegnelse, som det hedder i byggemarkedet.
Jeg gætter først på en eller anden form for betonblanding og derefter en eller anden form for puds, men jeg ved ikke, hvilken type af alle de forskellige
Er der noget, jeg skal passe på med, når jeg udfører arbejdet? Noget jeg skal tænke ekstra meget over? Andre tips? Jeg lytter.
Stort stort tak på forhånd til dig, der tager dig tid til at hjælpe mig. Jeg værdsætter det utrolig meget!
Jeg gætter først på en eller anden form for betonblanding og derefter en eller anden form for puds, men jeg ved ikke, hvilken type af alle de forskellige
Er der noget, jeg skal passe på med, når jeg udfører arbejdet? Noget jeg skal tænke ekstra meget over? Andre tips? Jeg lytter.
Stort stort tak på forhånd til dig, der tager dig tid til at hjælpe mig. Jeg værdsætter det utrolig meget!
Man plejer at bruge lavalkalisk mørtel til letbeton. Men jeg har lidt svært ved at se ud fra billedet, hvordan man bør gribe det an, så jeg kan ikke foreslå et præcist produkt.
Jeg gætter også på, at der er en fugtproblematik i hjørnet, måske en tagrende eller nedløbsrør, der burde udbedres, så fejlen ikke opstår igen.
Jeg gætter også på, at der er en fugtproblematik i hjørnet, måske en tagrende eller nedløbsrør, der burde udbedres, så fejlen ikke opstår igen.
Åh tak så meget, supervenligt af jer at svare!
Det er lige i hjørnet, og jeg har løst fugtproblemerne, som skyldtes et utæt papptag, stor del af vandet løb ikke ned i tagrenden, men ned ad væggen PLUS forkert hældning på jorden, som også var dækket med en masse vegetation. Tænkte på at lægge grus tæt ved fundamentet, når jeg har repareret dette. (Skal også udskifte bræddefacaden inklusiv den slidte hjørnebræt, som man kan se her på billedet)
Tomture61
Selvbygger
· Född i Luleå
· 6 333 indlæg
Tomture61
Selvbygger
- Född i Luleå
- 6,333 indlæg
Hvordan er fundamentet konstrueret?E Eufori sagde:Åh tak så meget, supervenligt af jer at svare!Det er netop i hjørnet, og jeg har afhjulpet fugtproblematikken, som skyldtes et utæt tagpap, stor del af vandet løb ikke ned i tagrenden, men i stedet ned ad væggen PLUS forkert hældning på jorden, som også var dækket med en masse vegetation. Jeg tænkte på at lægge grus tættere på fundamentet, efter jeg har repareret dette. (Skal også skifte brædderne inklusiv den slidte knudebrædde, man ser her på billedet)
Er det en plade direkte på jorden eller hvad?
Hvad gør letbetonstenen?
Tomture61
Selvbygger
· Född i Luleå
· 6 333 indlæg
Tomture61
Selvbygger
- Född i Luleå
- 6,333 indlæg
Nogle gange stiller man en række letbetonsten på betonpladen, trævæggen kommer da op et stykke fra jorden.E Eufori sagde:
Eller så er betonpladen fritstående fra ydervægge.
Ydervægge står da på letbetonsten.
Under alle omstændigheder skal stenen udskiftes for en fremtidig god holdbarhed af garagen.
Men svært at vurdere uden at være på stedet for at forstå konstruktionen.
Tomture61 sagde:
Nogle gange sætter man en række letbetonsten på betonpladen, og trævæggen kommer da lidt op fra jorden.
Eller også står betonpladen frit fra ydervæggene.
Ydervæggene står da på letbetonsten.
Under alle omstændigheder skal stenen udskiftes for en fremtidig god holdbarhed af garagen.
Men svært at vurdere uden at være på stedet for at forstå konstruktionen.
Klik her for at svare