Hej, da vi rev ned, hvad vi troede var en almindelig strukturtapet, men som viste sig at være en eller anden tyk plastik/vinyl tapet, var pudset og mørtelen nederst på væggen nærmest blevet til sand. Tilbage blev denne flotte væg. Er der nogen, der har tips til, hvordan man skal gå til værks for at bygge op igen? Har forsøgt at få fat på murere, men ingen ser ud til at ville tage dette (for dem) lille job, så alle tips modtages taknemmeligt, da det ser ud til, at vi må gøre det selv. Huset er bygget omkring 1927, og dette er en indvendig væg.
Det kan I pudse op igen. Så hvor omhyggelige I skal være, afhænger jo af, hvad I skal gøre med væggen. Køb et passende pudseprodukt og bland efter anvisningen. En pudsebræt og nogle spartler i egnede størrelser er også godt at have.
Skal det blive glat og pænt, kan I spartle det yderste lag med sandspartel.
Jeg har boet i et hus, hvor indervæggene bestod af krigstidsbeton og sten, mest sten, så hver gang man skulle bore et lille hul, faldt halvdelen af væggen ned. I begyndelsen brugte vi husfix, hvilket fungerede fremragende, men blev ret dyrt, så derefter købte vi mørtel i sæk og blandede. (Husfix har nogle andre ulemper også, men nogle gange er det supergodt.)
Skal det blive glat og pænt, kan I spartle det yderste lag med sandspartel.
Jeg har boet i et hus, hvor indervæggene bestod af krigstidsbeton og sten, mest sten, så hver gang man skulle bore et lille hul, faldt halvdelen af væggen ned. I begyndelsen brugte vi husfix, hvilket fungerede fremragende, men blev ret dyrt, så derefter købte vi mørtel i sæk og blandede. (Husfix har nogle andre ulemper også, men nogle gange er det supergodt.)
Tusind tak! Jeg har forstået, at man helst skal have samme eller blødere materiale, når man skal lave sådan noget her. Jeg tænker, at det sandsynligvis er kalkmørtel, men kunne man alligevel bruge gipsmørtel mon? Alle synes tilsyneladende, at det er nemmere at arbejde med...Jiji sagde:
Det kan I pudse op igen. Hvor grundig I skal være, afhænger jo af, hvad I skal gøre med væggen.
Køb et passende pudseprodukt og bland efter instruktionen. En pudsebræt og nogle spartler i passende størrelser er også gode at have.
Skal det blive glat og fint, kan I spartle det yderste lag med sandspartel.
Jeg har boet i et hus, hvor indervæggene bestod af krigstidscement og sten, mest sten, så hver gang man skulle bore et lille hul, faldt halve væggen ned. Til at begynde med brugte vi husfix, hvilket fungerede udmærket, men blev ret dyrt, derefter købte vi mørtel på sække og blandede selv. (Husfix har også nogle andre ulemper, men indimellem er det rigtig godt.)
Klik her for at svare