4,824 læst ·
6 svar
5k læst
6 svar
Reparere huller i pudsen på væggen, indendørs...
Hej, selve reparationsmaterialet vil være noget i stil med HusFix, men billigere, men princippet forbliver det samme. Mit spørgsmål er, hvordan jeg skal forberede overfladen inden påføring. Normalt skal overfladen fugtes med vand, men selv hvis man gør det, kan der måske være noget, man skal gøre inden.
Jeg så en fyr, der tog en spraydåse med maling og sprøjtede på alle de steder, han skulle reparere. Malingen binder jo materialet og gør, at overfladen ikke bliver lige så porøs. Er det godt eller dårligt? En spraydåse med hvid maling er jo ikke ligefrem nogen økonomisk katastrofe at anskaffe...
Jeg så en fyr, der tog en spraydåse med maling og sprøjtede på alle de steder, han skulle reparere. Malingen binder jo materialet og gør, at overfladen ikke bliver lige så porøs. Er det godt eller dårligt? En spraydåse med hvid maling er jo ikke ligefrem nogen økonomisk katastrofe at anskaffe...
Har aldrig prøvet Husfix, så det skal jeg ikke udtale mig om. Plejer at reparere med puds og mørtel. Disse sække er på 25 kg og alt for meget til nogle huller. Det vigtigste er, at det er rent. At vande lidt når man reparerer med mørtel hører til. Angående Husfixet står der formentlig på emballagen, om det behøver at blive forvandet.
Klik her for at svare