P Per i Hamrånge sagde:
Hus fix fungerer. Glat overfladen pænt. Hårdt at slibe. Alt løst fnug skal væk. Ellers vil det løsne, når du påfører lim. Prøv at fugte med en fugtig svamp. Mange lejer en dampmaskine. Formentlig fungerer det godt. Jeg plejer at male med en billig loft- eller vægmaling. Der findes forskellige specialmalinger til dette, men de er dyre. Efter malingen ser du straks, om/hvor det slår revner. Slib/spartl der og påfør lidt mere maling. Hvis du vil have både livrem og seler, påfører du et lag renoveringstapet, når du har stabiliseret overfladen med maling. Så har du en helt stabil og neutral overflade at starte fra. Renoveringstapet er dyrt, men du slipper for fremtidige problemer.
Skal prøve det, vi fjerner langsomt men sikkert mere og mere. Vi kommer også til at skifte gulv osv. Det vigtige er, at det bliver godt, og vi har slet ikke travlt.
 
D DrDim sagde:
Skal prøve det, vi fjerner langsomt men sikkert mere og mere. Skal også skifte gulv og mere. Det vigtige er, at det bliver godt, og vi har ikke travlt overhovedet.
Send billede når det er klart!
 
Efter at have været bortrejst har jeg genoptaget projektet. Problemet er, at klisteret sidder som sten. Jeg arbejdede på det i nogle timer i går med knap mærkbare resultater, og i dag bruger jeg damp, som virker bedre. Men nogle steder følger papiret på gipsen med, selv når jeg arbejder uden damp. Kan man ikke spærre eller noget? Sådan ser det ud nu. Vægbillede med skrabet tapet og synlig gips, delvist fjernet med brug af damp og værktøj, viser udfordringer i gør-det-selv projekt.
 
D DrDim sagde:
Den allerførste er det meget rigtigt rør til element, fjernvarme, listen kommer jo så klart til at blive slået højere op, når vi er kommet så langt. Vi tager det langsomt men sikkert.
En usædvanlig placering for et varmerør, selvom jeg ved, at det findes i mange huse. Sørg bare for, at du ikke har nogen samlinger i varmerøret skjult under listen. Ved nyinstallation er det ikke tilladt, ved renoveringer ved jeg ikke. I hvert fald ikke hensigtsmæssigt.
 
D DrDim sagde:
Efter at have været bortrejst har jeg genoptaget projektet. Problemet er, at klæberen sidder som sten. Jeg holdt på i nogle timer i går, men knap mærkbart resultat, og i dag bruger jeg damp, som fungerer bedre. Men nogle steder følger papiret på gipsen med, selv når jeg kører uden damp. Kan man ikke spærre eller noget? Sådan ser det ud nu. [billede]
Der findes forskellige former for spærregrund hos de fleste producenter. Fungerer nogle gange, andre gange ikke. Dvs. når det ikke fungerer, slipper papirstøvet og bobler sig. Bare at skrabe væk og grunde igen. Så må man holde på, indtil det er klart. Jeg plejer at bruge renoveringstapet, når jeg er blevet træt. Ville garanteret skjule det, der ses på billedet, men redder naturligvis ikke store ujævnheder.
 
Jeg har jo alligevel tænkt mig at brede spartle, så jeg tror, jeg vil fjerne så meget som muligt, tage en spærring der hvor gipsen er skadet, og så spartle.
 
  • Synes
Per i Hamrånge
  • Laddar…
Alcro kraft fungerer altid som spærring, så er det bare at spartle på.
 
Måske er det nok med husfix?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.