Hvordan reparerer jeg dette på den bedste måde? Jeg er helt ny til at bygge og lave hobbyprojekter, og jeg kom til at ødelægge en kant, da jeg monterede pladen.

• Et hjørne af en monteret plade med en beskadiget kant og en synlig skrue.
burde gulvlister dække ellers fjerne det løse og lidt gipsbruk på

• Synes
Anonymiserad 156538 og 2 andre
  • Laddar…
Claes Sörmland
Skær det ødelagte væk med en kniv og reparer med gipsmørtel. Smør ikke gipsmørtel på det ødelagte, det bliver aldrig godt, det som er knust og flosset papir skal fjernes.

• Synes
Lintto1 og 2 andre
  • Laddar…
Gipsmørtel fungerer godt. Plejer også at fylde sprækkerne med det, inden jeg sætter papirstrimler på. Jeg plejer at købe Casco wall filler. WallFiller - Casco

Ps. havde været mere bekymret over, at det ser ud til, at du har malet med sort tusch.
Tusch har en evne til at trænge igennem både tapet, farve og endda væv. Det er absolut no/no at opbevare en tuschpen i samme lokale som man gipsputerer. Du skal male over med en form for spærrende maling.

• Synes
Tiggrawastaken
  • Laddar…
M mojjen sagde:
Gipsbrug fungerer fint. Plejer også at fylde sprækkerne med det, inden jeg sætter papirstrimler på. Jeg plejer at købe Casco wall filler. WallFiller - Casco

Ps. ville have været mere bekymret over, at det ser ud til, at du har malet med sort tusch.
Tusch har en evne til at krybe igennem både tapetfarve og endda stof. Det er absolut no/no at endda have en tuschpen i samme lokale som man gipser. Du skal male over med en eller anden form for spærrende maling.
Det anede jeg ikke :(! Må prøve at løse det, hvis papirstrimlen ikke dækker hjørnet og skaden helt, skal jeg bare lægge en ekstra strimmel udenpå skaden så?

Claes Sörmland Claes Sörmland sagde:
Skær bort det beskadigede med en kniv og reparer med gipsmørtel. Snavs ikke gipsmørtel på det beskadigede, det bliver aldrig godt, det som er knust og fnusket papir skal væk.
Jeg gør sådan! Skal jeg lægge papirsstrimmel udenpå skaden?

T tergo sagde:
burde gulvlisten dække ellers fjern det løse og lidt gipsbrug på
Ingen gulvlist, så bliver det gipsbrug :)

• Synes
tergo
  • Laddar…
Claes Sörmland
T Tiggrawastaken sagde:
Jeg gør så! Må jeg lægge papirsstrimmel udenpå skaden?
Nope men nogle omgange, slib let, spartle, slib let, spartle plejer at være nødvendigt for at få det pænt.

T Tiggrawastaken sagde:
Det havde jeg ingen anelse om :(! Må prøve at løse det, hvis papirstrimlen ikke dækker hjørnet og skaden helt, skal jeg bare lægge en ekstra strimmel over skaden da?
Nej, skaden behøver du ikke dække som Claes skriver. Men du bør lægge en papirstrimmel i hjørnet. Præcis som du gør mellem pladerne. Mange springer dette over og trykker bare i blødfuge. Hvis det er lidt nyere vægge, der bevæger sig, så vil der komme revner med tiden.
Personligt stoler jeg ikke på min egen evne til at spartle ind strimlerne. Så jeg trækker spartel i bunden, så sprækkerne bliver fyldt. Sliber lidt let. Derefter limer jeg strimlen med en stærk vægglim. Derefter spartler jeg ind.

Spartle hjørner - den ultimative guide – Anza Malerværktøj

• Synes
Claes Sörmland
  • Laddar…
Hjørnet skal vel alligevel spartles? Så forsvinder skaden af sig selv. Du behøver ikke gøre andet end at fjerne løse stykker.

• Synes
mojjen og 1 anden
  • Laddar…
useless useless sagde:
Hjørnet skal vel alligevel spartles? Så forsvinder skaden af sig selv. Du behøver ikke gøre andet end at pille løse stykker væk.
Det er vel mest, at hullet er så stort, at gipsfiller eller eventuelt grovspartel er at foretrække der. Så ville jeg have sørget for at fylde det op og få det nogenlunde glat, inden det er tid til remse.

Man skal jo alligevel lægge et lag spartelmasse på inden strimlen, så forsvinder det lille hul automatisk.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.