Missede med dosfræseren i en helt ny gipsplade trods hole in one..
Kan det repareres med fræset stykke, lidt fugespartel og papirrems eller er det dømt til fiasko?
Vil gerne fræse hullet om og måle ud mere præcist, hvor det skal sidde. Lidt spartelmasse omkring hullet er ikke nok (blev ca. 1 cm forkert kl. 20)
Som det ser ud nu, vil stikkontakten ikke dække det eksisterende hul.
Så enten reparere og fræse om eller tage en ny plade..
Missede med dosfræseren trods hole in one...
Kan det repareres med den fræste bit, lidt fugespartel og papstrimmel, eller er det dømt til at mislykkes?
Vil gerne fræse hullet om og måle mere præcist, hvor det skal sidde. Lidt spartel omkring hullet er ikke nok (det blev cirka 1 cm forkert mod kl. 20)
Vægdåsen vil ikke helt dække det eksisterende hul.
[billede][billede]
Ved ikke om jeg misforstår… men mit forslag:
Stik et passende regelstykke ind, som er passende længere end hullet. Det kan være lidt besværligt at holde reglen, men en skrue eller lignende til at holde i kan hjælpe.
Skru reglen fast på bagsiden på tværs af hullet ved at skrue gennem skiven og ind i reglen, hvilket får den til at trækkes ind mod bagsiden.
Skru din løse cirkel tilbage i reglen, der sidder over hullet.
Behøves ingen regel, pladen er helt ny, skal sættes op men missede lidt da jeg fræsede for eldåse.
Tanken var at lægge gipsbiten tilbage, have et stykke osb under og over med tvingar, spartle med fugespartel (som jeg har hjemme) så papirmanchet ovenpå. Finspartling løser jeg senere.
Behøves ingen regel, pladen er helt ny, skal sætte den op men missede lidt da jeg fræsede til eldåse.
Tanken var at lægge gipsstykket tilbage, have et stykke osb under og over med tvinger, spartle med fugespartel (som jeg har derhjemme) så papirbånd på det. Finsparkling løser jeg senere.
Det ser ud som om du ikke har skruet pladen fast endnu. Enten gør du som Lexington foreslår. Eller også vrider du pladen en halv omgang og laver et nyt hul og derefter spartler du det forkerte hul, som du selv sagde i det tredje indlæg.