Hejhej!

Jeg har en væg med glasblokke, og fugen på ydersiden begynder at se ret trist ud. Hvilken produkt skal jeg bruge for at reparere fugen? Er det nok at fjerne det, der sidder løst, og fylde op, hvor der mangler, eller burde jeg forsøge at banke al fugen væk først?

Vedhæfter billeder.

Tak!

• En væg af glasblokke med synlige fuger, nogle af dem slidte.
  • Glasblokvæg med mørnet fuge.
  • Væg af glasblokke med forvitret fugemasse, nogle områder viser manglende fuger mellem blokkene.
Fugen sidder løs mod glasset, ligesom hænger i luften, den blev til da glassene blev sat, gennem fugen som går helt igennem mellem glassene.
Du skal skrabe fugen ud mindst 20 - 25 mm ind mellem glassene og fylde op med ny fugn helt ind mod det som er tilbage mellem. Så det går ikke at kun skrabe lidt ud, så vil den nye fugn løsne sig, intet holder den på plads.

J jonaserik sagde:
Fugen sidder løs mod glasset, ligesom hængende i luften, den blev til, da glassene blev sat, gennem fugen, som går helt igennem mellem glassene.
Du skal skrabe fugen mindst 20 - 25 mm ind mellem glassene og fylde op med ny fugemasse helt ind mod det, der er tilbage imellem. Så det går ikke bare at skrabe lidt ud, for den nye fuge vil falde af, intet holder den på plads.
Ok, tror jeg forstår. Hvad skal jeg bruge for fugemasse?

Cementmørtel A anvendes og fungerer også som fuge. Det er også nødvendigt at tørre/vaske glasset, gøre fugerne lidt pænere, før mørtlen er helt hærdet. Mørtlen skal trykkes helt ned i bunden af fugen. Måske kan du få fat i nogle kilo hos en byggemand, de sælges kun i 25 kg, hvilket er lidt meget for dig. Men læs om cementmørtel A, måske har du en anden anvendelse til den. Der kan være nuanceforskel mellem nyt og gammelt, men du må overveje, om du skal tage alt på én gang og få samme nuance på alle fuger.

• Synes
fioler&kaffe
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.