Hej!

Jeg skal snart male et betonloft om, har jeg tænkt. Har dog et lille stykke, ca. 15 cm, hvor jeg kunne banke løs beton væk på grund af, at armeringsjernet havde rustet lidt. Denne del, jeg skal reparere/male, er udendørs.

Er det okay at pensle lidt rustfjerner på og derefter male den synlige del af armeringsjernet med fx hammarlack? Og derefter reparere det med ny beton?

Venlig hilsen
Rickard

L
Hvor kommer det våde fra, ved du det? børst med stålbørste så det løse går væk, ny beton hæfter ikke rigtig godt på gammel uden primer, stænk primer op med pensel flere gange, ingen mening i at give jernet en omgang, og lidt finbeton, læg på i omgange ellers falder det ned.

L Liteavvarje sagde:
Hvor kommer al fugten fra, ved du det? Børst med stålbørste, så det løse går væk. Ny beton hæfter ikke rigtig godt på gammel uden at prime, stænk primer op med pensel flere gange. Ingen mening i at give jernet en tur, og lidt finbeton, læg det på i omgange, ellers falder det ned.
Hej!

Dette er gulvet i, hvad der før var en åben altan, huset er fra 60'erne. Så det har jo stået åbent for vejr og vind indtil man for ca. 20 år siden byggede altanen ind. Tror, at det kan komme fra dengang. Det sad faktisk sammen ret godt, men jeg ville fjerne så meget som muligt inden reparationen. Så, du tror ikke, det er nogen mening i at male jernet lidt?

Mvh
Rickard

L
Nej ikke på den måde, klart det er kommet igennem til netop det sted, men det hjælper nok ikke at stryge jernet, for at det skal blive godt er nok en tætning af altanen med tjærepap eller plade, så bliver det tæt og tørt nedenunder

L Liteavvarje sagde:
Nej, ikke sådan der, klart det er kommet igennem til netop det sted, men det hjælper nok ikke at stryge jernet, for at det skal blive godt er nok en tætning af altanen med tjærepap eller plade, så bliver det tæt og tørt under
Hej!
I øjeblikket er altangulvet allerede vejrbeskyttet, så der behøver jeg ikke gøre så meget. Jeg tror, det er en gammel "skade", som er kommet af ubeskyttet mod vejr og vind.

jeg reparerer den med beton, og lidt ruststop ;) så skal det nok holde i 60 år til :D

• Synes
Liteavvarje
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.