Hej!

Hvordan ville I reparere denne revnede MDF-låge? Er det tilstrækkeligt med almindelig trælim, som jeg lader løbe ind i revnerne og derefter sætter en klods og tvinge for at lade det tørre? Holder det for de små hængsler i plastik, der skal holde lågen, som kan åbnes, eller har jeg brug for en anden lim?

Er det så almindelig snedkerspartel, der gælder, og dernæst male spartlen med den rigtige farve? Er det anbefalet at tape før spartling, så jeg undgår at spartle og male mere end bare revnerne?

Tak på forhånd!

• Sprukken MDF-låge på skab, åbnet fra beslag, viser tydelige revner i hjørnerne, spørger om reparation med trælim og spakker før maling.
  • Sprukken MDF-låge med synlig kantbeskadigelse og lille sort plastbeslag ved scharnier, placeret på trælaminatgulv.
Tjaa, om dey kommer til at holde, måske. Men hvis du bare limer og spænder sammen, vil stykket sandsynligvis bøje sig ved limfugen. Sæt et par planker på hver sin side med tvinger, plankerne styrer det løse stykke. Lim og spænd sammen, gerne med to tvinger..

Sæt malertape før limet, så du undgår at få lim på det forkerte sted.

Så bliver det nok aldrig pænt, hvis du ikke maler hele overfladen.

Jeg ville ikke forsøge at reparere den. Skift lågen eller klar dig uden.

• Synes
NyKarin
  • Laddar…
J
Tyndtflydende superlim er den nemmeste måde at få lågen holdbar igen, med solid gennemtrængning.

J Jorel03 sagde:
Tyndtflydende superlim er den nemmeste måde at gøre lugen holdbar igen, med ordentlig gennemtrængning.
Tak for alle de gode tips. Jeg vil tage mig en overvejelse : -)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.