Hej jeg har malede vægge med en slags strukturvæv, der er ret knoppet. Da jeg personligt misbilliger det kraftigt, besluttede jeg mig for at sætte renoveringsgips 6mm ovenpå. Har læst lidt i diverse tråde og er kommet frem til, at det burde fungere med at sætte gips + gipsbrug som "limning".

Dog undrer jeg mig lidt om jeres erfaringer om, hvor godt det fæster?

Væggen er ret knoppet, så det føles jo som om det burde sætte sig, men samtidig er den malet, så at brugen ikke "suger" sig ind så godt?

Hvad tror I. Meget taknemmelig for svar.
 
Hvad er det for en slags væg? gips eller betonvæg?

Hvordan som helst havde jeg nok slebet væggene med maskine.
Primet med Sigma Renova primer og bredspartlet
 
  • Wow
Nissens
  • Laddar…
L Larsson93 sagde:
Hvad er det for en slags væg? Gips eller betonvæg?

Uanset hvad havde jeg nok slebet væggene med maskine.
Primet med Sigma Renova primer og bredspartlet
Det er et gammelt hus, så jeg ville sige en eller anden form for spånplade.

Bare med noget væv der er overmalet ovenpå.
 
S Simon Löfqvist sagde:
Hej jeg har malede vægge med en slags strukturvæv, der er ret knoppet. Da jeg personligt ikke bryder mig om det, besluttede jeg mig for at sætte renoveringsgips 6mm ovenpå. Har læst lidt i diverse tråde og er kommet frem til, at det bør fungere med at sætte gips + gipsmørtel som "limning".

Men jeg undrer mig lidt over jeres erfaringer med, hvor godt det hæfter?

Væggen er ret knoppet, så det føles som om, det burde sætte sig, men samtidig er den malet, så mørtlen ikke "suger" ind så godt?

Hvad tror I. Meget taknemmelig for svar.
Hvorfor ikke bare skrue?
 
  • Synes
Mattias_Jo1
  • Laddar…
L Larsson93 sagde:
Hvad er det for en slags væg? gips eller betonvæg?

Hvordan som helst, ville jeg nok have slebet væggene med maskine.
Primet med Sigma Renova primer og bredspartlet
S
Henkan Sundberg Henkan Sundberg sagde:
Hvorfor ikke bare skrue?
Læste rundt lidt og fik indtrykket af, at 6mm gips ret bukker sig i forbindelse med dette og danner små "kratere" og opfattede det som om, at limning + et fåtal fastgørelsesskruer under limningen var at foretrække.

Ved ikke om du har nogen forholdning til dette, er ret nybegynder :)
 
Kør 13mm gips i stedet og skru, det er mit tip.
 
  • Synes
Henkan Sundberg
  • Laddar…
S Simon Löfqvist sagde:
Læs lidt rundt og fik opfattelsen af, at 6mm gips ret bukker sig i forbindelse med dette og danner små "kratere" og opfattede det som at limning + et fåtal fastgørelsesskruer under limningen var at foretrække.

Ved ikke om du har nogen holdning til dette, er ret novice :)
Synes det virker mest kludret at holde på med mørtel, jeg ville have prøvet at skrue og overvejet at bruge 13 mm gips i stedet.
 
BirgitS
S Simon Löfqvist sagde:
Hej jag har målade väggar med någon typ av strukturväv som är rätt knottrig. Då jag personligen ogillar den skarpt bestämde jag mig för att sätta renoveringsgips 6mm ovanpå. Läst lite i diverse trådar och kommit fram till att det bör funka med att sätta gips + gipsbruk som "limning".

Dock undrar jag lite om era erfarenheter om hur bra det fäster?

Väggen är rätt knottrig så det känns ju som att det böra sätta sig men samtidigt är den målad så att bruket ej "suger" in sig så bra?

Vad tror ni. Väldigt tacksam för svar.
Kan det vara en spaltbar strukturtapet eftersom den är knottrig?
Alltså så att det över lagret med strukturen går att riva av och det bara blir kvar ett tunn pappersskikt.

Glasfiberväv brukar ju inte vara knottrig utan mönstrad.
 
BirgitS BirgitS sagde:
Kan det være en spalttapet, da den er knudret? Altså således, at det over laget med strukturen kan rives af, og der kun vil være et tyndt papirlag tilbage.

Glasfiber væv plejer jo ikke at være knudret, men mønstret.
Min forklaring er nok bare dårlig. Det ligner en væv, ikke knuder.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.