Hej jeg har malede vægge med en slags strukturvæv, der er ret knoppet. Da jeg personligt misbilliger det kraftigt, besluttede jeg mig for at sætte renoveringsgips 6mm ovenpå. Har læst lidt i diverse tråde og er kommet frem til, at det burde fungere med at sætte gips + gipsbrug som "limning".
Dog undrer jeg mig lidt om jeres erfaringer om, hvor godt det fæster?
Væggen er ret knoppet, så det føles jo som om det burde sætte sig, men samtidig er den malet, så at brugen ikke "suger" sig ind så godt?
Hvad tror I. Meget taknemmelig for svar.
Dog undrer jeg mig lidt om jeres erfaringer om, hvor godt det fæster?
Væggen er ret knoppet, så det føles jo som om det burde sætte sig, men samtidig er den malet, så at brugen ikke "suger" sig ind så godt?
Hvad tror I. Meget taknemmelig for svar.
Renovatør
· Stockholm
· 388 indlæg
Hvorfor ikke bare skrue?S Simon Löfqvist sagde:Hej jeg har malede vægge med en slags strukturvæv, der er ret knoppet. Da jeg personligt ikke bryder mig om det, besluttede jeg mig for at sætte renoveringsgips 6mm ovenpå. Har læst lidt i diverse tråde og er kommet frem til, at det bør fungere med at sætte gips + gipsmørtel som "limning".
Men jeg undrer mig lidt over jeres erfaringer med, hvor godt det hæfter?
Væggen er ret knoppet, så det føles som om, det burde sætte sig, men samtidig er den malet, så mørtlen ikke "suger" ind så godt?
Hvad tror I. Meget taknemmelig for svar.
SL Larsson93 sagde:
Læste rundt lidt og fik indtrykket af, at 6mm gips ret bukker sig i forbindelse med dette og danner små "kratere" og opfattede det som om, at limning + et fåtal fastgørelsesskruer under limningen var at foretrække.Henkan Sundberg sagde:
Ved ikke om du har nogen forholdning til dette, er ret nybegynder
Renovatør
· Stockholm
· 388 indlæg
Synes det virker mest kludret at holde på med mørtel, jeg ville have prøvet at skrue og overvejet at bruge 13 mm gips i stedet.S Simon Löfqvist sagde:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,125 indlæg
Kan det vara en spaltbar strukturtapet eftersom den är knottrig?S Simon Löfqvist sagde:Hej jag har målade väggar med någon typ av strukturväv som är rätt knottrig. Då jag personligen ogillar den skarpt bestämde jag mig för att sätta renoveringsgips 6mm ovanpå. Läst lite i diverse trådar och kommit fram till att det bör funka med att sätta gips + gipsbruk som "limning".
Dock undrar jag lite om era erfarenheter om hur bra det fäster?
Väggen är rätt knottrig så det känns ju som att det böra sätta sig men samtidigt är den målad så att bruket ej "suger" in sig så bra?
Vad tror ni. Väldigt tacksam för svar.
Alltså så att det över lagret med strukturen går att riva av och det bara blir kvar ett tunn pappersskikt.
Glasfiberväv brukar ju inte vara knottrig utan mönstrad.
Klik her for at svare