Drømmehuset viste sig at have en gammel fugtskade i det ene hjørne. Et kvalificeret gæt er, at det skyldes, at de tidligere ejere havde en tønde under nedløbsrøret, der stod og løb over. Egnens bedrevidende tror ikke, at den ikke-eksisterende drænering skal udbedres, men at det er tilstrækkeligt, at regnvandssystemet er koblet til nedløbsrøret.

jeg har revet en del af gulvet (og væggen) og konstateret, at det er en uisoleret plade på jorden med plast, regler, isolering og gulvbrædder. Væggen ser ud til at være støbt med puds på ydersiden. Væggens inderside består af regler, luftspalte og oliehærdet masonit. Ingen isolering.

Eftersom vi ikke kun vil reparere skaden, men også efterisolere, opstår spørgsmålet, hvordan man gør med gulvet og væggene.

På gulvet har vi fået 3 forskellige forslag til løsning:
1, undergulv, hvilket de bedrevidende anser for unødvendigt, men som, hvis jeg har forstået det korrekt, er den eneste løsning, der fjerner risikokonstruktionen.
2, reparere som det er dvs. plast liggende på betonen, regler på plasten og isolering mellem reglerne.
3, platonmåtte, flamingo og gulv

På væggene har jeg fået rådet at bruge varmväggskivor eller gipsplader med indbygget isolering, men også at det er risikabelt at isolere betonvægge indefra.

Hvordan ville I erfarne forumdeltagere gøre?
Behøver jeg at specificere noget?

• Revnet væg viser betong baglag med beskadiget gips og tapet, afslører potentielt fugtproblem.
  • Revne vægge og gulv med tegn på fugtskade viser ødelagte isoleringsmaterialer og synlige rør, i hjørne af rum.
Nivellgulv. Og isolere betonvæggene udvendigt.

• Synes
Manganbangan
  • Laddar…
M MrT67 sagde:
Drømmehuset viste sig at have en gammel fugtskade i det ene hjørne. Et kvalificeret gæt er, at det skyldes, at de tidligere ejere har haft en tønde under nedløbsrøret, som har stået og løbet over. Egnens kloge hoveder mener ikke, at den manglende drænering skal håndteres, men at det er tilstrækkeligt, at regnvandssystemet er forbundet til nedløbsrøret.

Jeg har revet en del af gulvet (og væggen) op og konstateret, at det er en uisoleret plade på jorden med plast, strøer, isolering og gulvplanker. Væggen synes at være støbt med puds på ydersiden. Væggens inderside består af strøer, luftspalte og oliehærdet masonit. Ingen isolering.

Da vi ikke kun ønsker at reparere skaden, men også foretage ekstra isolering, opstår spørgsmålet om, hvordan man skal håndtere gulvet og væggene.

Til gulvet har vi fået 3 forskellige forslag til løsninger:
1, undergulv, hvilket de kloge hoveder mener er unødvendigt, men som, hvis jeg har forstået det korrekt, er den eneste løsning, der eliminerer risikokonstruktionen.
2, reparere som det er, dvs. plast liggende på betonen, strøer på plasten og isolering mellem strøerne.
3, platonmåtte, flamingo og gulv

På væggene har jeg fået rådet at bruge Varmväggskivor eller gipsplader med indbygget isolering, men også at det er risikabelt at isolere betonvægge indefra.

Hvordan ville I erfarne forumbrugere gøre?
Behøver jeg at specificere noget?
Hvor meget/seriøst skal I bruge rummet?

Tanken er året rundt men ikke permanent. Vi kører vedligeholdelsestilstand 10 grader når vi ikke er der.

Rummet i min kælder (länk som jag postade) havde jeg et lidt længere element, altan tæppe (nålfilts tæppe) drænet udvendig. Fungerede svinegodt året rundt. Ingen ekstra isolering.

• Synes
MrT67
  • Laddar…
Karl-Ove Qvarfordt Karl-Ove Qvarfordt sagde:
Nivellgulv. Og isolere betonvæggene udvendigt.
Ok! Tak for svaret. Erfaringer med nivell? Kan man bore reglarne selv. Det virker som at der fandtes værktøj til det tidligere.
isolere udefra? Hvordan da?

M MrT67 sagde:
Ok! Tak for svaret. Erfaringer med nivell? Kan man bore reglarne selv. Det virker som om der fandtes værktøj til det tidligere.
isolere udefra? Hvordan så?
Typ cellplast stående mod kantbjælke/plade udvendigt

• Synes
MrT67
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.