Hej!

Har lige slebet trappen ned og malet den hvid. Havde nu tænkt at lægge parketgulv på den og ved ikke helt, hvordan jeg skal gribe det an? Har søgt lidt på dette forum og læst om noget, der hedder trappekompas, men at det kun kan købes gennem "step kit", og at man så skal købe trappetrin gennem dem. Vil desværre ikke gøre det p.g.a. den høje pris, de tager for trappetrinene.

Nogen der har et godt tip eller måske har et trappekompas, de ikke bruger og vil sælge?

Så til gulvet, hvad skal man bruge for gulv. Vil have et meget mørkt gulv, gerne med en lille "rødlig" tone i det hele. Nogen der har et forslag om, hvad jeg kan købe for gulv eller i det mindste anbefale et mærke, jeg skal bruge?

Dyrt eller billigt så mange forslag som muligt og gerne en begrundelse?

Og derefter skal jeg købe lister, tror de hedder trapplister. Hvor får man fat i sådanne? Skal de være i samme farve som gulvet, eller er det nok at købe hvide som trappens farve? Hvad ser bedst ud?

Og vil I se, hvordan trappen ser ud? gå ind på http://www.esnips.com/doc/f8557117-e68f-406e-80d1-ac6abeaa9887/Bild031

Meget taknemmelig for svar.

Mvh Fredrik

Man kan improvisere en trappekompas. Sav en lineal til (af masonite eller lignende) som ender i en spids. I den anden ende saver du et par tydelige hak. Fastgør et papir på trappetrinnet. Så lægger du din lineal med spidsen mod et af hjørnerne på trappetrinnet og tegner konturerne på papiret. Hakene gør, at du kan se præcis, hvordan den ligger. Gentag dette for alle hjørner. Så flytter du papiret til pladen, du skal save, lægger linealen tilbage efter konturerne og markerer hjørnerne.
Håber du forstår, hvad jeg mener.
Metoden kan bruges ikke kun til trappetrin men overalt, hvor man vil overføre en eller anden besværlig form.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.