Vi skal snart begynde at renovere vores kælder og har nogle spørgsmål, som jeg har forsøgt at finde svar på.
Tanken er, at vi vil bo i kælderen et stykke tid efter renovering og skal i fremtiden eventuelt lejes ud under for eksempel sommerhalvåret. Viser nogle billeder, så I ved, hvordan det ser ud.
Dette er loftet, tror det er siporex-plade nedenunder og derefter pudset/spartlet.
Væggen til højre er en indervæg, som skal åbnes lidt op.
Væggen lige frem er en ydervæg og ved ikke om der sidder nogen siporex-plade der, er det bare at bore et hul og kigge?
På væggene vil jeg gerne sætte malet panel op. Men hvordan skal jeg gribe det an? Hvis der er siporex-plader på væggen, kan man da montere panelen direkte på? Eller er det bedre med stålskeletter 45x45 og så fastgøre panelen? Tænker især på ydervæggene da de er mest følsomme for fugt, men skal man gøre det samme for indervæggene.
det er altid vanskeligt at gøre kældre til beboelsesrum, de er ikke konstrueret til det. At dømme ud fra vinduet står kælderen virkelig under jordoverfladen. Væggen under vinduet ser lidt medtaget ud i bunden.
For at leje beboelsesrum ud er der en masse krav, som du skal finde ud af, hvis du ikke vil leje ud på det sorte marked til udsatte grupper.