D Darenhall sagde:
Trappenos fungerer godt mod glidning. Forsøgte at sælge min utroligt fantastiske tæppeidé og krydrede med yderligere argumenter. Der findes dog både mere eller mindre glatte laminatgulve og for den sags skyld mere eller mindre glatte plasttæpper. Dog er grebet under hurtige etageskift vigtigt og noget at tænke på udover at det skal se godt ud.
Kan man lime korkgulv på trappen ??

ricebridge ricebridge sagde:
Det enkleste, men dyreste, er at købe renoveringstrin, som findes i bedre byggemarkeder. Så lægger man dem blot ovenpå og limer fast (ja, man skal jo skære dem til selvfølgelig). Men dyrt, som sagt.
En billigere variant, som jeg har gjort, er at tage almindeligt laminatgulv (klikgulv) og lime på trinene. Så skal man jo have en trappekantliste, selvfølgelig; i mit tilfælde blev det almindelige kantlister (se billede). Man kan også have brug for at supplere med en kvartstav bagved f.eks.
Hvis du derimod har ubegrænset tid og tålmodighed, så anskaf en god trekantsliber og slib hele trappen ned til rent træ. Men så fraskriver jeg mig alt ansvar, for det er flere end én, der til sidst er brudt sammen i grædeparoksysmer og er blevet ledt væk skrigende efter at have forsøgt sig på lignende projekter. Limet slipper måske nu, men når man skal skære rester væk... åh åh åh.
[billede]
Se så flot med laminatgulv af samme slags som på gulvet i gangen.
Hvordan fastgjorde du trappekanten? Skrue+dyvel eller kun skrue? Knirker det ikke, når man træder på trinnet efter montering af laminat og kantliste?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.