Hej venner, håber alle har det fint i ferietider. Vi skal (udover alle andre ikke færdiggjorte projekter) renovere skifertrappen, som det er begyndt at vokse i. Skiffert rep med sort gelænder, en hvid krukke med planter til venstre og en sort stol ved døren. Trinene viser tegn på mos eller ukrudt.
Skifertrappe med ukrudt, lagt på sand. Viser trin med mellemrum, hvor planter vokser igennem, og synligt sandlag mellem skiferplader.
Har spørgsmål:

1. Skiferpladerne på trappetrinene ligger på sand. Er det en god idé? Der vokser jo en masse der.

2. Hvordan fastgør man skifer på stødtrinene? Pl600? Noget magisk kit?

Håber nogen kan svare og ha' det godt! Skiffertrappe med uplevede brudsteder, hånd peger på kant. Rustik overflade, grå toner. Renovering påkrævet grundet ukrudt og vedligehold.

Ligger de løst på et lag sand?

Jeg fastgjorde skiferplader som et afsluttende lag på en støttemur med stenlim fra byggmax, bostik tror jeg mærket hed.
Holdt i godt 1 år nu iaf.
Ellers kan du sikkert blande lidt beton og lægge imellem.

O Odi et Amo sagde:
Ligger de løst på et lag sand?
Ja, ligger helt løst på sand.

Er det ikke udvasket beton? Trappen består jo ikke af sand, ellers ville intet jo have ligget tilbage.

Stefan N Stefan N sagde:
Er det ikke udvasket beton? Trappen består jo ikke af sand, så havde der jo ikke ligget noget tilbage.
Nej, det er et sandlag på betonen. Betonen er "ret" frisk.

Det er vel bare at blande lidt mørtel og sætte skiferen om. Hvis man f.eks. skal støbe en ny top, kan det være en idé at støbe ovenpå et lag sand eller et andet membran, der tillader bevægelse, men hvorfor man ikke har fastgjort skiferen, kan jeg ikke svare på

Mørtel eller fliseklæber til natursten og udendørs

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.