Kaj.N. sagde:
deres tekniske support så anbefalede han mig en alternativ løsning med en god bitumenmatte, hvis jeg klinker godt ovenpå. Den kan jeg lægge selv uden en ildsprudlende maskine.
Af nysgerrighed, hvilken matte er det?

Tompa

Tænkte selv bruge bituthene. Nogen der har oplysning om omtrentlige pris?

Kaj.N. skrev:
(Hvordan FAN kan det være så umuligt at få håndværkerhjælp i dette land? Det synes åbenbart at der er for få håndværkere, selvom det rimeligvis i de fleste tilfælde burde kunne tage, hvor meget de vil for deres arbejde. Hvordan kan det være, når vi har skyhøj arbejdsløshed? Et eller andet sted her ligger en hel kennel begravet.)
Ikke så mærkeligt.
For alle kvalificerede håndværk er der en indgangsbarriere.
Hvilket betyder at enten går du på en håndværkerskole eller så praktiserer du (eller begge dele). Det hjælper så ikke, hvad der betales, mangles der uddannet arbejdskraft, så gør der.
Krisen i begyndelsen af 90'erne slog store dele af håndværkerne under 50 år ud. Og de 10 års nedgang for byggeriet gjorde, at ingen nye kom til.
Resultatet ser vi i dag!

Det dårlige arbejdsmiljø inden for flere håndværk tiltrækker jo heller ikke unge, og det er ikke chikt at være vvs'er.

Reglerne for at drive virksomhed og at ansætte gør det jo heller ikke så tiltalende at starte egen virksomhed og at ansætte, hvilket yderligere begrænser tilgangen.
(Ovenstående var ikke en politisk holdning, blot en nøgtern konstatering af, at mennesker handler ganske rationelt ud fra regler. Reglernes eksistens eller ikke-eksistens er derimod et politisk spørgsmål, og der må hver enkelt mene, hvad de vil.)

Derefter vil man ikke arbejde for privatpersoner, hvis man kan undgå det.
Helt ærligt; meget bøvl, få penge.

Kaj.N. skrev:
De synes ikke at kunne afgive tilbud heller.
Det koster at afgive tilbud. På små jobs er det helt irrelevant, hvis man har travlt.

Mit forslag er, at du prøver at tage ud til firmaerne med nogle fotos og snakker med dem. Finder du et firma, der virker seriøse og giver en rimelig pris, så bed dem om at komme, når de har tid.
Hvis man selv gør det parat i forvejen, plejer det ikke at blive et problem, men privatpersoner regner ofte sådan her; Planen er 5,99*6,49 meter, altså skal jeg betale for 38.8751 m^2 asfalt, i stedet for at regne 6*7 meter og slippe for bøvl om at skulle betale for to skovle grus.

Jeg har en flot garage fra -56, bygget på denne måde. Har gravet langs med langsiden for at dræne lidt fugtgennemslag gennem væggen... men tænker ikke at gøre mere, før jeg har løst oversiden... muligvis skal jeg også lede vandet væk, så det ikke løber direkte ned langs med væggen...

Det ville være sjovt at høre, hvordan det gik for jer?!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.