Huset bygget 1956. Taget/gulvet mod overetagen er opbygget med letbetonplader. Under dette har de sat opstrakt papir. Nu skal vi lægge nye gulve og tapetsere. Spørgsmålet er, hvad man skal gøre ved lofterne? Skal vi male og håbe det bliver godt? Rive papirtaget ned og spartle/slibe/male? Erstatte papiret med gipsplader/spartle og male? Hvad er lettest og hvad giver det bedste slutresultat?

Hvis male, hvad skal vi bruge for maling?
Hvis spartle/slibe/male, hvilken spartelmasse og er der nogle andre gode tips?
Hvis gipsplader, hvordan fastgør man nemmest gipsen til betontaget?
 
Om male om, hvad skal vi bruge for maling?
- Almindelig væg/loftmaling

Om spartle/slibe/male, hvilket spartel og er der nogle andre gode tips?
- Uf... Jeg havde ikke engang overvejet denne mulighed, p.g.a. alt det arbejde det medfører.

Om gipsplader, hvordan fastgør man nemmest gipsen i betonloftet?
- I træreglar. Reglarne fastgør du med skruer og plugs.
 
Hvis papptaget ikke har nogen skader og er godt spændt op, er der så overhovedet nogen grund til at gøre andet end at male dem om?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.