Hej!

Liiite usikker på om det her blev det rigtige forum, men jeg prøver!

Jeg har et helt "nøgent" rum med betongulv, betonvægge og betonloft, som jeg har tænkt mig at bygge om til et soveværelse. Jeg har tænkt mig at bruge gips og OSB til vægge, fyrretræsgulv (som jeg selv vil behandle) med gulvvarme (har ikke bestemt om jeg vælger el eller vand) samt eventuelt loft (måske beholder jeg det rå betonloft).

Hvad jeg overvejer, er hvilken rækkefølge der er mest praktisk at gøre det her i - jeg har hørt, at "oppefra og ned", dvs. først loft, så vægge og sidst gulv, er en god praksis, men vil gerne høre, om nogen har erfaring med noget andet :)

Relevant er nok, at jeg har tænkt mig at placere et badekar i soveværelset (afløb og vand er der, men rør skal dog trækkes!)

Tak!
 
Senest redigeret:
Den ordning som du beskriver lyder godt synes jeg. :)
Maler du loftet først slipper du for maling på nye vægge og gulv, når du fixer væggene behøver du ikke at være bange for gulvet kun loftet osv.
 
  • Synes
Fredrik Elmegren
  • Laddar…
Det første er jo planlægning af indbygget el og vand. Men det siger måske sig selv.
 
Jeg kører faktisk vægge-loft-gulv. Men det er fordi jeg bruger færdige plader til indvendige lofter og vil ikke smudse dem, når jeg maler væggene :)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.