Hej!
Liiite usikker på om det her blev det rigtige forum, men jeg prøver!
Jeg har et helt "nøgent" rum med betongulv, betonvægge og betonloft, som jeg har tænkt mig at bygge om til et soveværelse. Jeg har tænkt mig at bruge gips og OSB til vægge, fyrretræsgulv (som jeg selv vil behandle) med gulvvarme (har ikke bestemt om jeg vælger el eller vand) samt eventuelt loft (måske beholder jeg det rå betonloft).
Hvad jeg overvejer, er hvilken rækkefølge der er mest praktisk at gøre det her i - jeg har hørt, at "oppefra og ned", dvs. først loft, så vægge og sidst gulv, er en god praksis, men vil gerne høre, om nogen har erfaring med noget andet
Relevant er nok, at jeg har tænkt mig at placere et badekar i soveværelset (afløb og vand er der, men rør skal dog trækkes!)
Tak!
Liiite usikker på om det her blev det rigtige forum, men jeg prøver!
Jeg har et helt "nøgent" rum med betongulv, betonvægge og betonloft, som jeg har tænkt mig at bygge om til et soveværelse. Jeg har tænkt mig at bruge gips og OSB til vægge, fyrretræsgulv (som jeg selv vil behandle) med gulvvarme (har ikke bestemt om jeg vælger el eller vand) samt eventuelt loft (måske beholder jeg det rå betonloft).
Hvad jeg overvejer, er hvilken rækkefølge der er mest praktisk at gøre det her i - jeg har hørt, at "oppefra og ned", dvs. først loft, så vægge og sidst gulv, er en god praksis, men vil gerne høre, om nogen har erfaring med noget andet
Relevant er nok, at jeg har tænkt mig at placere et badekar i soveværelset (afløb og vand er der, men rør skal dog trækkes!)
Tak!
Senest redigeret:
Klik her for at svare