Hej allesammen,
Her kommer en opdatering vedrørende gulvene. Efter meget overvejelse, konsultering og kvaler har jeg besluttet mig for at lægge beton. Jeg har undersøgt mulighederne for at lave en god grund meget udførligt og ser egentlig ingen større ulemper ved at sætte nyt træ og beholde torpargrunden. Lad os sige, at gulvet holder i 50-100 år med samme løsning, før man behøver at lave det igen, men hvad er det i sammenhængen, ingen mærkværdigheder overhovedet.
Men, betonen valgte jeg, fordi omkostningen næsten er det samme for at skifte alle bjælker osv. Så nu har jeg bestilt blæsning af grus (8-16 makadam) samt isolering.
Gulvvarmen og støbningen har jeg hyret professionelle til at gøre.

Vend tilbage med billeder, når der sker flere ting samt info på det.

Spørg gerne, hvis I har nogle overvejelser, der er en masse ny viden hos mig at formidle :)

• Trægulv bjælker fjernet i et rum, klargjort til at støbe beton over jordbund; rud gennem et vindue i baggrunden.
  • Synes
lundensaren og 1 anden
  • Laddar…
Spændende! Jeg har selv et hus, hvor dette skal gøres, så du må gerne vende tilbage med, hvordan du gør. Fx hvor meget graver I ud, hvordan får I al jord ud af huset og ind med nyt materiale, løsning ved bærende vægge, osv osv!

Har glemt denne tråd i alt byggeri
Men beton er i hvert fald på plads, og resten af huset og interiøret begynder at tage form ordentligt, så jeg er tilfreds med valget af at støbe.

Men, frygteligt meget arbejde har det været, intet som er gjort i en håndevending for den der ønsker at gøre samme rejse....

• Betonggulv i et byggeprojekt, nyglattet og solid, klar til videre arbejde med husets indretning, som det nævnes i byggeforum-indlægget.
  • Synes
Pappa1986
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.